برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

تمرینات بدن‎سازی برای مغز 40سال به بالاها

منبع
خراسان
بروزرسانی
تمرینات بدن‎سازی برای مغز 40سال به بالاها

خراسان/ دکتر جسیکا زورلینگ، استاد نورولوژی و مدیر مرکز عالی بیماری آلزایمر در مونتیفیوری هادسون توضیح می‌دهد در حالی که هیچ استراتژی یکسانی برای همه افراد وجود ندارد، گام‌های کوچکی مانند مطالعه با صدای بلند و حل جدول کلمات متقاطع می‌توانند در تقویت حافظه بسیار موثر واقع شوند. به گزارش «عصر ایران»، یک‎سری تمرینات حافظه و ترفند‌های دیگر هم در دسترس هستند که به عقیده دکتر زورلینگ و همکارانش، می‌توانند به عنوان بدن‌ساز برای مغز عمل کنند.
  
 مطالعه با صدای بلند| بله درست است، تنها کافی‎است بلند بلند بخوانید! بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ در مجله حافظه به چاپ رسیده است، عملی به سادگی خواندن با صدای بلند می‌تواند حافظه بلند مدت انسان را تقویت کند. در این مطالعه شرکت کنندگان میان‎سالی که با صدای بلند می‌خواندند، عملکرد بهتری نسبت به شرکت کنندگان در سه گروه مقایسه‌ای زیر داشتند: افرادی که در سکوت مطالعه می‌کردند؛ افرادی که به خواندن شخص دیگری گوش می‌دادند؛ افرادی که به صدای ضبط شده خود گوش می‌دادند.
 قصر حافظه| یکی دیگر از روش‌های موثر بهبود حافظه در دوران میان‎سالی، شیوه لوکی، قصر حافظه یا کاخ ذهنی نام دارد. شیوه لوکی ابزاری یادیار است که ریشه آن را می‌توان در یونان و روم باستان یافت. در این الگوی کاربردی بهبود حافظه، از تصویرسازی و حافظه فضایی استفاده می‌شود. شیوه لوکی شامل تجسم یک فضای فیزیکی مانند خانه است. در ادامه، فرد باید سعی کند اطلاعاتی را که می‌خواهد به خاطر بسپارد به صورت متوالی در سراسر فضای مدنظر قرار دهد. یک مطالعه معتبر نشان داده است که این روش چگونه کار می‌کند: دانشجویان پزشکی محوطه کالج (به خصوص کافه تریا، سالن و ورودی اصلی) را تجسم کردند. در هر یک از مکان‌ها، آن‌ها اطلاعاتی را که لازم بود درباره دیابت و انسولین بدانند، در سراسر کافه تریا، سالن و ورودی اصلی ذهنی خود قرار دادند. این دانشجویان در ارزیابی انجام‎شده عملکرد بهتری نسبت به کسانی داشتند که در یک ارائه درسی عادی شرکت کرده بودند.
 جدول کلمات متقاطع| احتمالا   بار‌ها این جمله را شنیده‌اید: یک جدول کلمات متقاطع در روز ممکن است از زوال عقل جلوگیری کند. در این میان تحقیقاتی هم به منظور حمایت از این موضوع وجود دارد. برای مثال مطالعه‌ای که از طریق نشریه پزشکی نیوانگلند در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته، نشان داده افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف(گاهی اوقات در ادامه به بیماری آلزایمر منجر می‌شود) که جدول کلمات متقاطع رایانه‌ای را انجام می‌دهند، نسبت به افرادی که درگیر بازی‌های کامپیوتری بودند، به افت عملکرد شناختی کمتری دچار شدند.
یادگیری مهارت‌های جدید| یکی از بهترین روش‌های تقویت حافظه برای میان‎سالان، یادگیری مهارت‌های جدید است. این مهارت‌ها می‌توانند یک زبان جدید، یک ساز موسیقی یا حتی بازی شطرنج باشند. فعالیت‌های ذهنی که به طور منظم انجام می‌شوند، با فواید بی‌نظیری همراه هستند. این فعالیت‌ها معمولا چالش برانگیز محسوب می‌شوند و از این رو می‌توانند فرایند‌های مغزی مختلفی را درگیر کنند، به خصوص حافظه و توجه. اما نکته مهمی در این میان وجود دارد، فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که از انجام آن‌ها لذت می‌برید تا به صورت منظم به برنامه خود پایبند باشید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره