نماد آخرین خبر

راهکارهای ساده و کاربردی برای کاهش وزن در کمترین زمان

منبع
بروزرسانی
راهکارهای ساده و کاربردی برای کاهش وزن در کمترین زمان

دينو/ همه‌ي ما يا درگير لاغر شدن هستيم و يا مدام احساس مي‌کنيم که بيش از حد لاغريم و بايد کمي چاق شويم. در واقع سردرگمي در مورد وزن و اندازه اندام‌مان چيزي است که هميشه گرفتار آن بوده‌ايم. اما اين روزها با تغذيه نامناسب، بيشتر شاهد اضافه وزن و چاقي هستيم. در واقع اين روزها جمعيت زيادي از مردم در سراسر جهان گرفتار کم کردن وزن هستند و اغلب ترجيح مي‌دهند تا در کوتاه‌ترين زمين وزن کم کنند. اما شايان ذکر است که کم کردن وزن در زمان کوتاه امکان‌پذير نبوده و بايد زمان زيادي را براي دريافت نتيجه بهتر صرف کنيد. در اين مطلب چند راهکار ساده و کاربري را براي کاهش وزن در اختيارتان قرار خواهيم داد و به سوال هميشگي «چگونه لاغر شويم» پاسخي دقيق مي‌دهيم.

صبحانه‌ي کامل بخوريد
اگر به دکتر تغذيه مراجعه کنيد، قطعا اولين چيزي که از شما مي‌پرسد مصرف صبحانه خواهد بود. خوردن صبحانه کمک مي‌کند تا تمام روز انرژي لازم براي بدنتان تامين شود و از سوي ديگر تا ناهار احساس گرسنگي نکنيد و مدام درگير خوردن نباشيد. صبحانه همچنين بايد سالم باشد و کالري مورد نياز بدن را تامين کند. از سوي ديگر صبحانه مي‌تواند سطح قند خون را نيز ثابت نگه دارد در نتيجه از چاقي جلوگيري خواهد کرد.

کم بخوريد اما هميشه بخوريد

يک قاعده کلي در مورد لاغري وجود دارد. افرادي که لاغر هستند معمولا در وعده‌هاي غذايي بسيار کم مي‌خورند اما در طول روز مشغول خوردن تنقلات هستند. در نتيجه در هر وعده سعي کنيد کم‌تر غذا بخوريد تا کمتر چاق شويد. در واقع گرسنگي ميان روز را مي‌توان به خوراکي‌هاي سبک و متنوعي برطرف کرد در نتيجه نيازي نيز تا يک بشقاب پر غذا بخوريد تا در طول روز سير باشيد.

آرام غذا بخوريد
يکي ديگر اصول صحيح غذا خوردن آرام غذا خوردن است. غذا خوردن آرام کمک مي‌کند تا زودتر احساس سيري کنيد و کمتر غذا بخوريد. در واقع ياد بگيريد که غذا را مزه مزه کنيد و هر لقمه را ۳۲ بار بجويد تا غذا راحت‌تر هضم شود.

نوشيدني‌هاي شيرين نخوريد
نوشيدني‌هاي شيرين مانند نوشابه يا آب ميوه شما را سير نمي کند اما کالري بالايي دارد و باعث چاقي شما خواهد شد. در واقع قدم اول لاغري مي‌تواند حذف نوشيدني‌ها و انواع شيريني‌جات از رژيم غذايي باشد زيرا سوزاندن اين حجم از کالري بسيار سخت خواهد بود.

تمامي وعده‌هاي غذايي را مصرف کنيد
حذف وعده‌هاي غذايي باعث لاغري شما نخواهد شد. در واقع بايد نحوه صحيح مصرف غذا را بياموزيد و کم اما هميشه بخوريد. براي مثال سعي کنيد سبک‌تر غذا بخوريد و در طول روز گرسنه نمانيد. در واقع بايد مدام با خوردن خوراکي‌هاي ميان‌وعده خود را سير نگه‌داريد تا در نهايت از گرسنگي يک وعده سنگين مصرف نکنيد. اصلا ۳ ساعت گرسنه نمانيد و حتي اگر شده در ميان وعده چند تکه ميوه يا آجيل را مزه مزه کنيد.

ورزش و پياده‌روي

اينطور نيست که فقط با کم خوردن لاغر شويد. در واقع شايد کم خوردن باعث کاهش وزن شود اما به لاغري منجر نخواهد شد. در نتيجه حتما لازم است تا در کنار رژيم غذايي ورزش و پياده‌روي کنيد تا کالري‌هاي اضافي را بسوزانيد و بخش‌هاي مختلف بدن را لاغر نماييد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره