برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دلایل اصلی وزوز گوش را بشناسید

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
دلایل اصلی وزوز گوش را بشناسید

باشگاه خبرنگاران/ شنيدن صدايي شبيه به سوت در گوش‌ها از جمله بيماري‌هايي است که برخي از مردم در سراسر دنيا به آن مبتلا هستند و آن را وزوز گوش مي‌نامند، در واقع حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از مردم جهان از اين بيماري رنج مي‌برند.

وزوز گوش ممکن است نشانه‌اي از بيماري‌هايي از قبيل کم شنوايي، اختلال در گردش خون بدن و آسيب به گوش باشد؛ که در اين صورت تاکيد مي‌شود به پزشک مراجعه کنيد. همچنين افزايش فشار خون مي‌تواند يکي از دلايل اين بيماري باشد.

اگر شما داراي وزوز گوش دائمي نيستيد و شنيدن ‌صدا‌هاي مزاحم دائمي و اذيت کننده نبود، اين مشکل کوتاه مدت اتفاقي طبيعي محسوب مي‌شود و نشانه اختلال در بدن يا از دست دادن شنوايي نيست.

افرادي که وزوز گوش اذيت کننده دارند در صورت عدم درمان آن با افزايش سن مشکلاشان بيشتر خواهد شد. ممکن است ايجاد وزوز در طول سال در فواصل معين و ثابتي باشد، همينطور امکان دائمي بودن آن وجود دارد. صداي بلند ايجاد شده در گوش فرد گاهي موجب عدم تمرکز نيز مي‌شود.

وزوز ذهني و وزوز عيني چيست؟

در هنگام ابتلا به وزوز ذهني صداي آن را فقط و فقط خود فرد بيمار مي‌شنود که اين مشکل ممکن است در گوش بيروني، مياني و داخلي باشد. همچنين امکان وجود مشکل در اعصاب شنوايي و سيگنال‌هاي عصبي نيز وجود دارد. در وزوز عيني علاوه بر بيمار دکتر متخصص گوش و حلق و بيني نيز قادر به شنيدن اين نوع صدا است. اين بيماري ممکن است به دلايلي از قبيل مشکلات قلبي و عروقي، انقباضات عضلاني و يا وجود اختلالات انتقالي در ناحيه استخوان گوش دروني باشد.

از علائم وزوز عيني مي‌توان به خستگي، استرس،  وجود اختلال در خواب منظم،  ايجاد مشکل در تمرکز، مشکلات حافظه، اضطراب و تحريک پذيري اشاره کرد.  در صورت وجود علائم و دائمي بودن اين بيماري تاکيد مي‌شود که به پزشک معالج خود مراجعه کنيد.

علائم شايع در بروز اين بيماري افزايش سن، قرار گرفتن در معرض صداي بلند، مصرف موم گوش و تغييرات استخوان گوش هستند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar