برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مشاهده "سندرم التهابی چندسیستمی مرتبط با کرونا" در بزرگسالان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
مشاهده "سندرم التهابی چندسیستمی مرتبط با کرونا" در بزرگسالان

ايسنا/ مرکز کنترل و پيشگيري از بيماري ها در آمريکا در گزارشي اعلام کرد: سندرم التهابي چند سيستمي که در کودکان مشاهده شده است مي تواند افراد بزرگسال را نيز مبتلا کند.  

ماه ها پس از شناسايي سندرم التهابي چند سيستمي مرتبط با بيماري کوويد-۱۹ در کودکان موسوم به MIS-C اکنون کارشناسان مرکز کنترل و پيشگيري از بيماري ها در آمريکا هشدار داده‌اند که بيماري مشابهي موسوم به MIS-A افراد بزرگسال را نيز درگير مي‌کند.

روز گذشته مرکز کنترل و پيشگيري از بيماري ها در آمريکا گزارشي را منتشر کرد که نشان از ابتلاي بزرگسالان به سندرم التهابي چند سيستمي است. اين بيماري همچون سندرم مشاهده شده در کودکان عارضه اي جدي است که چندين عضو از بدن را درگير مي کند و موجب افزايش التهاب در بدن مي شود.

همچنين در هر دو سندرم بسياري از بيماران به کروناويروس عامل بيماري کوويد-۱۹ آلوده بوده اند يا در خون آنان آنتي بادي هاي کروناويروس وجود داشته که نشانه ابتلاي اخير به عفونت کرونا است.

در حال حاضر، موارد ابتلا به MIS-A همچون مورد مشابه در کودکان، اندک است. با اين حال گزارش جديد مرکز کنترل و پيشگيري از بيماري ها در آمريکا حاکي از ابتلاي ده ها بيمار بزرگسال به سندرم MIS-A است.

اولين موارد از ابتلا به سندرم التهابي چند سيستمي در کودکان در فصل بهار شناسايي شد و پزشکان اين عارضه را MIS-C يا سندرم التهابي چند سيستمي در کودکان معرفي کردند. ابتلاي کودکان به اين سندرم نادر که چندين اندام را تحت تاثير قرار مي دهد و اغلب با بستري شدن در بيمارستان همراه است و مي تواند موجب تب، درد شکم، استفراغ، اسهال، درد گردن، بثورات پوستي و خستگي شود.

به گزارش لايوساينس، در فصل تابستان، گزارش هايي از موارد ابتلا به سندرمي مشابه در بزرگسالان منتشر شد. ۲۷ مورد از اين سندرم در بزرگسالان آمريکا و انگليس گزارش شده است. برخي از علائم بزرگسالان مشابه با نشانه هاي مشاهده شده در کودکان است که مي توان به تب، علائم دستگاه گوارشي و بثورات پوستي اشاره کرد. همچنين برخي از بيماران به درد قفسه سينه يا تپش قلب دچار شده اند و در تمامي آنان نشانگرهاي التهاب افزايش داشته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar