برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
سلامت

کووید-۱۹ تشدید کننده عارضه وزوز گوش

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کووید-۱۹ تشدید کننده عارضه وزوز گوش

ايسنا/ نتايج يک مطالعه نشان مي‌دهد که بيماري کوويد-۱۹ مي‌تواند علائم عارضه وزوز گوش را تشديد کند.
وزوز گوش يکي از مشکلات شايع در گوش است که ممکن است با ابتلا به بيماري کوويد-۱۹ تشديد شده يا حتي بر اثر آلوده شدن به کروناويروس ايجاد شود.

همچنين در اين مطالعه آمده است: افرادي که دچار عارضه وزوز گوش هستند ممکن است به دليل تغييرات سبک زندگي ناشي از همه گيري بيماري با مشکلات بيشتري روبرو باشند.

وزوز گوش شامل شنيدن صدا مانند صداي زنگ در گوش و سر است. اين عارضه با کاهش احساس آرامش و بروز افسردگي و اضطراب همراه است.

محققان اظهار داشتند: يافته هاي اين مطالعه پيچيدگي هاي مرتبط با تجربه عارضه وزوز گوش را نشان مي دهد و اينکه چگونه هر دو فاکتور داخلي از قبيل افزايش اضطراب و احساس تنهايي و عوامل بيروني مانند تغيير در عادات روزمره مي‌توانند تاثير قابل توجهي بر اين وضعيت داشته باشد.

در اين بررسي محققان به مطالعه روي بيش از ۳۱۰۰ نفر از ۴۸ کشور جهان که بيشتر آنان از مردم ايالات متحده و انگليس بودند، پرداختند. آنان دريافتند حدود ۴۰ درصد از افرادي با علائم کوويد-۱۹ با تشديد عارضه وزوز گوش روبرو شده اند.

برخي از اين بيماران همچنين گزارش کرده اند که عارضه وزوز گوش در آنان پس از بروز علائم کروناويروس بوده است.

به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس، در اين مطالعه آمده است: در حاليکه قبل از همه‌گيري نيز افرادي به اين عارضه مبتلا مي‌شدند اما يافته هاي بدست آمده به اين مفهوم است که عارضه وزوز گوشي در عين حال مي‌تواند از علائم "کوويد طولاني" در برخي از بيماران باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar