برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سلامت

کرونا/ سیر و پیاز بخورید، کرونا نگیرید!

منبع
طبنا نيوز
بروزرسانی
کرونا/ سیر و پیاز بخورید، کرونا نگیرید!

طبنا نيوز/محمد آذرفر از روش‌هاي تقويت سيستم ايمني در برابر کرونا مي‌گويد.
 
محمد آذرفر متخصص تغذيه کلينيکي و متابوليسم در خصوص تقويت سيستم ايمني بدن در برابر کرونا گفت: سيستم ايمني بدن شامل شبکه‌اي از سلول‌ها، اندام‌ها و بافت‌ها است که اگر ضعيف شوند ما در معرض بيماري‌هاي بسياري قرار مي‌گيريم. کساني که بيشتر در معرض تضعيف سيستم ايمي قرار دارند شامل سالمندان، بيماران سرطاني، مبتلايان به بيماري‌هاي مزمني نظير ديابت، بيماران قلبي و عروقي، مبتلايان به بيماري اتوايمني که داروهاي سرکوب‌گر سيستم ايمني نظير کورتون‌هاي را مصرف مي‌کنند، بايد توجه بيشتري به تقويت سيستم ايمني داشته باشند. يک سيستم ايمني قوي کمک مي‌کند تا ما در برابر بسياري از بيماري‌هاي عفوني، يروسي و باکتريايي ايمن شويم.

او افزود: يکي از مواردي که به تقويت سيستم ايمني کمک مي‌کند، حذف قند و شکر از رژيم غذايي است. قند و شکر مي‌تواند به تضعيف سيستم ايمني کمک مي‌کند. به همين ترتيب بهتر است، مواد خوراکي را که حاوي شکر زيادي در ترکيباتشان هستند مانند آب ميوه‌هاي صنعتي، نوشابه‎‌ها را هم از رژيم غذايي خود حذف کنيم.

آذرفر توضيح داد: مصرف ويتامين‌ها را در اين دوره جدي بگيريد. ويتامين‌ها و مواد معدني به تقويت سيستم ايمني کمک مي‌کنند. ويتامين ث هم يکي از مهم‌ترين مواردي است که مي‌تواند سيستم ايمني را تقويت کند. ويتامين ۶ B هم حتما بايد در رژيم غذايي قرار گيرد و ويتامين دي نيز مي‌تواند در تقويت سيستم ايمني موثر باشد. يک رژيم غذايي سالم و کامل شامل کربوهيدرات‌ها، پروتئين‌ها، مواد معدني و ويتامين‌ها مي‌شود.

او ادامه داد: مرکبات منبع ويتامين ث هستند و بايد سعي کنيم که مرکبات را در برنامه روزانه داشته باشيم. سعي کنيم بيشتر غذاهاي ارگانيک مصرف کنيم و از مصرف غدذاهاي فراوري شده و حاوي افزودني‌هاي بسيار خودداري کنيم. به علاوه تقلات مضر را از رژيم غذايي خود کرده و به جاي آن‌ها از سبزيجات، ميوه‌ها و آجيل‌هاي خام استفاده کنيم.

اين متخصص تغذيه تاکيد کرد: سير و پياز با توجه به اينکه حاوي ترکيبات گوگرد، سلنيم و آنتي اکسيدا‌ها هستند، مي‌توانند در تقويت سيستم ايمني موثر باشند. سعي کنيم در اين دوران خواب کافي و منظم داشته باشيم. بهترين حالت اين است که خواب در اتاق تاريک و دور از امواج الکتريکي باشد و استفاده از موبايل را در اتاق خواب محدود وو حتي ممنوع کنيم زيرا بدن مي‌تواند امواج الکتريکي را با ور اشتباه بگيرد و تنظيم خواب بدن بهم مي‌ريزد. حتما به صورت روزانه ورزش منظم داشته باشيم و دو يا سه روز در هفته پياده‌روي کنيم. در اين شرايط که چندان نبايد از خانه خارج شد مي‌توان تکنيک‌هاي آرامش  و برخي از ورزش‌ها را در خانه انجام داد. ورزش به تقويت سيستم لنفاوي و دفع سموم کمک کند. در پايان سعي کنيم در خانه بمانيم و براي کارهاي ضروري از خانه خارج شويم تا با کمک به کادر درمان تشکري از آن‌ها داشته باشيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar