برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سلامت

نفخ معده، شاید علامت این بیماری باشد

منبع
بهداشت نيوز
بروزرسانی
نفخ معده، شاید علامت این بیماری باشد

بهداشت نيوز/ معمولا دلايل مختلفي چون فشار خون بالا يا بيماري غده تيروئيد ممکن است نارسايي قلبي را به دنبال داشته باشد. زماني که بدن نتواند نارسايي ماهيچه قلب را جبران کند، معمولا با علائم کم تر شناخته شده روبرو مي شويد. به عنوان مثال، نفخ شکم که به دليل بازگشت مايعات به کبد، معده يا روده ايجاد مي شود.
زماني که مايعات به کبد، معده يا روده برمي گردد، در اين حالت معده متورم و سفت مي شود و فرد معمولا احساس کم اشتهايي يا حالت تهوع مي کند. زماني که مايعات به داخل ريه ها ترشح مي کنند، فرد دچار سرفه هاي خشک يا سرفه هاي خلطي با مايعات صورتي و کف دار مي شود. گاهي نيز برخي افراد دچار خس خس سينه مي شوند که ممکن است به دليل آسم باشد.
کاهش گردش خون به دليل کاهش پمپاژ خون توسط قلب منجر به کاهش دفعات دفع ادرار، احساس سبکي در سر شده و فرد به درستي نمي تواند فکر کند. زماني که اين گردش خون ضعيف در ناحيه سر باشد، فرد ممکن است با علائمي چون مشکل در حافظه يا سخت شدن توانايي در فهم زباني ديگر روبرو شود.

 افرادي که هم که تحت تأثير اين مشکل قرار دارند، ممکن است دچار کاهش هوشياري و غش شوند. در اين حالت، انتظار مي رود که در فرد مبتلا به اين نارسايي احتقاني قلب، دست ها، پاها، بازوها و پا تحت تأثير اين علائم قرار گيرند و فرد هميشه احساس سرما کند.

برخي علائم در نارسايي قلبي شديد شيوع کم تري دارند و به همين دليل ناديده گرفته مي شوند. اما بنياد قلب انگليس اين علائم را اين گونه اعلام مي کند که فرد ممکن است دچار کوتاهي تنفس شود؛ در ناحيه پا، قوزک پا، معده و قسمت تحتاني کم دچار تورم شود؛ خستگي نيز از ديگر علائمي است که بايد آنها را جدي بگيريد و در صورت مشاهده اين علائم به پزشک مراجعه کنيد.

علل نارسايي قلبي را بشناسيد
شايع ترين علت نارسايي قلبي معمولا سابقه حمله قلبي يا فشار خون بالاست. حمله قلبي مي تواند آسيب درازمدت به قلب وارد کند. زماني که فشار خون بالا باشد، فشار زيادي که به قلب وارد مي شود مي تواند عضله قلب را خسته کند. انواع بيماري هاي قلب هم ممکن است دليلي براي بروز حمله قلبي به شمار روند. علاوه بر بيماري غده تيروئيد، مصرف زياد مشروبات الکلي هم ممکن است به مرور باعث بروز نارسايي قلبي شود.

اگرچه هنوز درماني براي نارسايي قلبي وجود ندارد، اما بهترين درمان، مديريت علائم و کنترل آنهاست. به طور قطع، کنترل علائم ايجاد شده علاوه بر بهبود علائم، به کاهش تجمع مايعات در قسمت هاي مختلف بدن هم کمک مي کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره