برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سلامت

چند روش طبیعی برای کمرنگ کردن چین و چروک پیشانی

منبع
روزياتو
بروزرسانی
چند روش طبیعی برای کمرنگ کردن چین و چروک پیشانی

روزياتو/سر و کله ي چين و چروک ها روي پيشاني ممکن است به خاطر بالا رفتن سن، تکرار شدن حالت هاي خاصي از چهره، ژنتيک و قرارگيري در معرض نور خورشيد، رفته رفته پيدا شود. گرچه از اين چين و چروک ها به طور کامل نمي توان خلاص شد، اما درمان هاي طبيعي وجود دارد که مي توانند واقعاً به کمرنگ شدن آن ها کمک کنند. نکته ي کليدي تمرکز بر محصولات و روش هايي است که رطوبت و خاصيت کشساني پوست را بازمي گردانند و به اين ترتيب مي توانند اثرگذار باشند.

در اين مطلب تصميم داريم شما را با چند روش طبيعي براي کمرنگ کردن چين و چروک هاي پيشاني آشنا کنيم.

۱- موز


موز براي مراقبت پوست، به خصوص پيشاني بسيار عالي است. اين ميوه حاوي ويتامين ها و چربي هاي طبيعي است که پوست را تقويت مي کنند. بهترين ويژگي آن هم اين است که آماده کردن و زدن آن به پوست بسيار ساده است. تنها کاري که بايد انجام دهيد اين است که يک چهارم يک موز را له کنيد که از آن يک خمير نرم به دست آيد.


بعد از آن، لايه ي نازکي از آن را روي پيشاني خود بگذاريد و ۱۵ تا ۲۰ دقيقه صبر کنيد. سپس تنها با آب گرم پوست خود را بشوييد. بعد از آن احساس خواهيد کرد که پوست پيشاني تان نرم تر و مرطوب تر شده است.

۲- مرکبات


ميوه هاي خانواده ي مرکبات سرشار از ويتامين E و C هستند، دو ويتاميني که مي توانند نرمي بيشتري به پوست داده و سلامت کلي آن را نيز ارتقا دهند. گرچه مي توانيد ميوه ي مورد نظرتان از خانواده ي مرکبات (ليموترش، پرتقال، گريپ فروت و غيره) را مستقيم به پيشاني تان بماليد و بعد از ۱۰ دقيقه پوست تان را بشوييد، اما يک ماسک ساده هم با اين ميوه ها مي توانيد درست کنيد که احتمالاً نتيجه ي بهتري از آن خواهيد گرفت.

در يک کاسه، يک چهارم پيمانه آب پرتقال تازه و آرد بريزيد – آنقدري که از ترکيب آن ها يک خمير کرمي به دست آيد کفايت مي کند. اين ماسک را به پيشاني خود بماليد و بگذاريد ۲۰ دقيقه بماند، سپس پوست خود را با آب گرم بشوييد.


۳- روغن هاي طبيعي


هم روغن نارگيل و هم روغن زيتون با مرطوب کردن پوست مي توانند خاصيت کشساني آن را افزايش دهند. پوست خشک به قدر کافي از خاصيت کشساني برخوردار نيست، به همين دليل چين و چروک ها بيشتر مشخص مي شوند. وقتي تمرکز خود را بر مرطوب کردن پوست پيشاني بگذاريد، ممکن است پوست از خاصيت کشساني بيشتري برخوردار شود.

قبل از خواب و بلافاصله بعد از شستن صورت، به پوست خود روغن زيتون يا نارگيل بزنيد. روغن را مستقيم روي چين و چروک هاي پيشاني بزنيد و آنقدر پوست را ماساژ دهيد که ديگر حالت روغني نداشته باشد. در صورت تمايل، مي توانيد هر دو روغن را با يکديگر ترکيب کنيد.

۴- سفيده تخم مرغ



سفيد تخم مرغ مي تواند به بهبود ظاهر پوست پيشاني کمک کند. با اين حال، به جاي آنکه صرفاً سفيده تخم مرغ را به پوست تان بزنيد مي توانيد آن را با عسل ترکيب کنيد. اين ماسک نه تنها به کمتر شدن چين و چروک هاي پيشاني کمک مي کند، بلکه در يکدست شدن رنگ پوست هم تأثيرگذار است.

۵- ورزش پيشاني


ورزش دادن عضلات پيشاني هم چين و چروک هاي آن را کمتر و هم افتادگي پلک ها را برطرف مي کند.

نحوه ي انجام:

دست هاي خود را به شکل حرف C (مانند تصوير بالا) بر روي چشمان خود قرار دهيد، انگار که بخواهيد چشم هايتان را باز نگه داريد. انگشت اشاره را روي ابرو بگذاريد و انگشت شست را در نزديکي بيني، بالاي سوراخ هاي آن.
در هر سمت، دست هاي خود را به يک طرف و به سمت پايين فشار دهيد. قفسه سينه ي خود را از هم باز کنيد و شانه هايتان را بچرخانيد.
چشم هايتان را کامل باز کنيد و به مدت ۵ ثانيه در همان حالت نگه داريد. انگشت اشاره را فشار دهيد تا ابرو حرکت نکند.
چشم هاي خود را ۵ بار تنگ کنيد و سپس آن ها را ببنديد. ۵ ثانيه استراحت کنيد و اين کار را ۲ بار ديگر تکرار کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره