برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سلامت

خواص باورنکردنی شیر و عسل؛ از پاکسازی بدن تا ترمیم مو

منبع
برترين ها
بروزرسانی
خواص باورنکردنی شیر و عسل؛ از پاکسازی بدن تا ترمیم مو

برترين ها/ شير و عسل دو ماده‌ي غذايي بسيار مقوي مي‌باشند که هرکدام سرشار از خاصيت‌هاي فراوان هستند، بنابراين ترکيب شير و عسل به‌عنوان يک ماده‌ي مغذي براي سلامتي به‌شمار مي‌رود. امروز در اين مطلب، قصد داريم فوايد بي‌شمار ترکيب شيروعسل را بررسي کنيم تا بدانيد به‌چه دليل بايد از اين ماده مقوي استفاده کنيد. با ما همراه باشيد.

مدت‌هاي مديدي است که از عسل به عنوان درمان طبيعي براي بسياري از بيماري‌ها استفاده مي‌شود. عسل خواص آنتي اکسيداني، ضدباکتري، ضد التهابي ضد قارچ دارد. آرامبخش است و به کاهش مشکلات تنفسي کمک مي‌کند. در عين حال، شير ميان ساير نوشيدني‌ها حاوي ويتامين‌هاي ب کمپلکس، ويتامين آ و دي و مواد معدني مانند کلسيم، پروتئين حيواني و اسيد لاکتيک است. ترکيب شير به همراه عسل خواص باورنکردني براي ارتقاي سطح سلامت دارد که در ادامه به مهمترين آنها اشاره مي‌کنيم:

۱. پاکسازي بدن

نوشيدن شير با عسل بدن شما را از درون و بيرون پاک مي‌کند. سموم داخل بدن را به بيرون مي‌راند. شير به تنهايي پاک کننده بسيار خوبي است و وقتي شما عسل طبيعي به آن اضافه مي‌کنيد از مزاياي بيشتري بهره‌مند مي‌شويد.

۲. کمک به دستگاه گوارش

عسل طبيعي منبع خوبي از پروبيوتيک‌هاست. عسل طبيعي رشد باکتري‌هاي مفيد را تحريک مي‌کند. شير به همراه مقداري عسل به گوارش شما کمک مي‌کند. عسل عملکرد دستگاه گوارش را بهبود مي‌بخشد و منجر به تعادل باکتري‌ها در دستگاه گوارش مي‌شود؛ بنابراين مصرف عسل و شير يبوست، نفخ و انقباضات را از بين مي‌برد. همچنين از رشد باکتري بد جلوگيري مي‌کند.

۳. تقويت استقامت بدن

از جمله مزاياي شناخته شده شير و عسل توانايي آن در بهبود استقامت بدني مي‌باشد. هنگامي که يک ليوان از اين نوشيدني را صبح‌ها مصرف کنيد؛ کربوهيدرات، پروتئين و ساير مواد مغذي ضروري که براي شروع يک روز خوب نياز داريد را دريافت خواهيد کرد. عسل همچنين به عنوان بهبود دهنده سيستم متابوليک بدن نيز شناخته شده است و از اين رو سرعت بدن را بالا مي‌برد تا تمام روز انرژي لازم را داشته باشيد.

شير و عسل

۴. خاصيت آنتي باکتريايي

ترکيب شير و عسل خاصيت آنتي باکتريايي دارد. اين ترکيب در درمان عفونت‌هاي مختلف باکتريايي موثر است. باکتري‌هايي مانند استافيلوکوک از اين ترکيب آسيب‌پذير هستند.

۵. بهبود بُنيه

شير سرشار از پروتئين است و عسل کربوهيدرات شما را تامين مي‌کند. ترکيب شير و عسل با ايجاد انرژي بُنيه شما را تقويت مي‌کند. عسل طبيعي متابوليسم شما را افزايش مي‌دهد و پروتئين را شکسته و تبديل به انرژي مي‌کند. پروتئين‌ها نيز به اسيد‌هاي آمينه تبديل مي‌شوند. در اين فرايند انرژي آزاد مي‌شود؛ بنابراين عسل طبيعي به متابوليسم پروتئين‌ها کمک مي‌کند.

۶. ازبين برنده استرس

نوشيدن شير و عسل اثر تسکيني بر بدن دارد، زيرا باعث آزاد کردن سروتونين در مغز و حفظ آرامش مي‌شود. کاهش سطح کورتيزول در بدن باعث استرس و متعاقبا باعث آسيب به هورمون‌هاي داخلي مي‌شود. آنزيم‌هاي طبيعي در عسل باعث ازبين بردن استرس و بهبود خلق و خوي خواهد شد؛ بنابراين دفعه بعد حتما شير را همراه عسل بنوشيد.

۷. سلامت استخوان‌ها

عسل جذب کلسيم در بدن شما را افزايش مي‌دهد. از طرفي شير سرشار از پروتئين است. مصرف ترکيب شير و عسل جذب کلسيم در بدن را افزايش مي‌دهد. کلسيم از بروز مشکلاتي همچون ورم مفاصل و پوکي استخوان جلوگيري مي‌کند.

شير و عسل

۸. بهبود اختلالات خواب

مصرف شير و عسل از مدت‌ها پيش به عنوان درماني براي بي خوابي و اختلالات خواب به کار ميرفته است. مصرف عسل باعث مي‌شود ترکيبي به نام تريپتوفان انسولين را آزاد کند که اين ترکيب در نهايت به سروتونين تبديل مي‌شود. سروتونين انتقال دهنده عصبي است که احساس سلامتي را افزايش مي‌دهد، سرانجام سروتونين به ملاتونين تبديل و اختلالات خواب را برطرف خواهد کرد.

۹. درخشندگي پوست

عسل طبيعي پوست شما را نرم و درخشان مي‌کند. شما احساس تازگي خواهيد داشت. آلودگي را از پوست شما مي‌زدايد، زيبايي و جواني شما را برمي‌گرداند. به عنوان درخشان کننده و بازسازي کننده پوست شناخته شده است. بعد از چند روز کاري دشوار پوست شما خسته است و شما مي‌توانيد از خواص ماسک عسل و شير بهره ببريد. با جذب آلودگي‌ها پوست را تميز مي‌کند و پوستي زيبا و نرم را تجربه خواهيد کرد.

نه تنها پوست شما را تميز مي‌کند بلکه به از بين رفتن جاي زخم نيز کمک مي‌کند. حتي ممکن است جاي زخم آبله مرغان را نيز از بين ببرد. آکنه هم يکي ديگر از مشکلات پوستي رايج است که زنان و مردان زيادي درگير آن هستند. استفاده منظم از ماسک شير و عسل به کاهش قرمزي و تکرار آکنه در پوست شما کمک مي‌کند.

۱۰. بهبود بيماري‌هاي تنفسي

نوشيدن عسل به همراه شير گرم براي درمان عفونت دستگاه تنفسي و برطرف کردن باکتري‌هاي موجود در گلو موثر است. در طب سنتي براي درمان سرماخوردگي و سرفه از مخلوط شير و عسل استفاده مي‌کنند.

شير و عسل

۱۱. افزايش رطوبت پوست

ماسک عسل و شير يک مرطوب کننده موثر است. از خشکي و تيرگي پوست جلوگيري مي‌کند. عسل خاصيت لايه برداري دارد. شما مي‌توانيد به عنوان اسکراب لب از آن استفاده کنيد. نه تنها مرطوب مي‌کند بلکه پوست مُرده را از روي پوست جدا مي‌کند.

۱۲. کمک به هضم

عسل داراي باکتري‌هاي پروبيوتيک است که به رشد باکتري‌هاي مفيد در دستگاه گوارش کمک مي‌کند. هنگامي که روزانه شير را با مقداري عسل مصرف کنيد در حقيقت به احياي فلورباکتري سالم که براي سيستم هضم لازم است کمک کرده ايد؛ بنابراين مصرف منظم اين ترکيب به ازبين بردن نفخ، يبوست و سلامت دستگاه گوارش کمک خواهد کرد.

۱۳. مبارزه با عفونت‌هاي معده

خواص ضد باکتريايي و آنتي اکسيداني در مخلوط شير و عسل باعث ازبين رفتن باکتري‌هاي مضر در معده و مقابله با عفونت‌ها مي‌شود. اين فلور باکتري روده را به سطح عادي برمي گرداند و باعث بهبودي معده خواهد شد.

۱۴. ترميم مو

استفاده از شير و عسل براي مو به ترميم مو‌هاي آسيب ديده کمک مي‌کند. مو‌هاي شما را درخشان کرده و بافت بسيار زيبايي ايجاد مي‌کند. همچنين موي شما نرم‌تر و محکم‌تر مي‌شود.

شير و عسل

۱۵. خاصيت ضد پيري

استفاده از شير و عسل روند پيري را کند مي‌کند و باعث کاهش چين و چروک پوست خواهد شد. خاصيت آنتي اکسيداني مخلوط شير و عسل حمله راديکال‌هاي ازاد را به پوست متوقف مي‌کند و باعث ازبين رفتن چين و چروک و لکه‌هاي صورت مي‌شود.

۱۶. افزايش تمرکز

نوشيدن شيرو عسل سرد باعث بهبود حافظه و تمرکز مي‌شود. ترشح سروتونين در مغز باعث افزايش تمرکز و قند‌هاي ساده موجود در عسل کالري لازم براي فعاليت‌هاي ذهني و جسمي را فراهم مياورد.

۱۷. بهبود عملکرد ورزشکاران

عسل اسيد انرژي‌زاي فوق‌العاده‌اي است. به رفع بي‌خوابي کمک مي‌کند و در نهايت عملکرد ورزشکار بهبود ميابد. سطح قند خون، رمق مفاصل و گليکوژن را حفظ مي‌کند. بعد از ورزش يک ليوان شير گرم با عسل بنوشيد. مقدار انسولين در بدن شما را تنظيم مي‌کند. همچنين ميزان انرژي از دست رفته حين ورزش را جبران مي‌کند.

شير و عسل

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره