برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سلامت

۵ استفاده نادرست از تلفن همراه که به سلامتی آسیب می‌زند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
۵ استفاده نادرست از تلفن همراه که به سلامتی آسیب می‌زند

باشگاه خبرنگاران/  ممکن است گوشي را به خاطر زنگ هشدار کنارتان بگذاريد اما حتي اين کار هم به سلامتي‌تان آسيب مي‌زند! البته اين مورد تنها استفاده غلط تلفن همراه نيست و عادات ديگري هم وجود دارند که به سلامتي ما ذره ذره آسيب مي‌زنند. اگر تلفن‌تان مثل بسياري از مردم اين دوره و زمانه به جان‌تان وصل است، بد نيست اين مقاله کوتاه را بخوانيد!

خوابيدن با تلفن همراه

تلفن همراه در اصل يک فرستنده و گيرنده الکترومغناطيسي است؛ يعني امواج راديويي ساطع مي‌کند. اگرچه هنوز اثبات نشده است، اما تحقيقات نشان مي‌دهند که چگونه قرار داشتن طولاني مدت در معرض امواج ممکن است روي مغز شما تأثير بگذارد. اگر نمي‌توانيد آن را خاموش کنيد يا در اتاق ديگري قرار دهيد، سعي کنيد آن را در حالت هواپيما بگذاريد.

 قرار گرفتن در معرض نور آبي براي مدت طولاني

نور صفحه شما ملاتونين را سرکوب مي‌کند، هورموني که مسئول تنظيم چرخه خواب است و اين دليل ديگري است که در هنگام خواب نبايد به آن نزديک باشيد. نور آبي در عين حال باعث سردرد و مشکلات چشم و بينايي مي‌شود.

استفاده از آن با سيگنال کم
ديگر استفاده غلط تلفن همراه مربوط به سيگنا‌ل آن است. هنگامي که سيگنال ضعيفي را در تلفن خود مشاهده مي‌کنيد، در واقع به اين معناست که تلفن شما سيگنال قوي‌تري را به عنوان فرستنده ارسال مي‌کند و انرژي بيشتر تلفن همراه به معناي آسيب بيشتر به سلامتي شماست. توصيه مي‌شود که در اين شرايط و در صورت امکان از تلفن ثابت استفاده کنيد يا تلفن را تا حد امکان از خودتان دور نگه داريد. سيگنال کم همچنين باعث گرم شدن تلفن شما مي‌شود که خطر ديگري است.

 تماس زياد با پوست
چندين مطالعه وجود دارد که بر ارتباط بين تلفن همراه و سرطان تمرکز دارد، به ويژه سيگنال انتقال آنها که حدود ۹۰۰ مگاهرتز است و باعث گرم شدن تلفن مي‌شود. هر وقت تلفن را نزديک به بدن‌تان نگه داريد، پوست ذره ذره گرما جذب مي‌کند. اگرچه هيچ اثر اثبات شده ديگري از تابش فرکانس راديويي روي بدن انسان وجود ندارد، اما مي‌دانيم که وقتي فاصله خود را با تلفن‌تان حفظ کنيد، درصد جذب به طرز چشمگيري کم مي‌شود.
سعي کنيد در حين گفت‌وگو با تلفن از يک هدست يا بلندگو استفاده کنيد، تا خيلي نزديک‌تان نباشد.

 نگاه کردن به صفحه با وضعيت نامناسب بدن
اين واضح‌ترين استفاده غلط تلفن همراه است. يک واقعيت شناخته‌شده اين است که استفاده از تلفن همراه باعث آسيب‌ديدگي انگشت شست مي‌شود اما مشکل ديگر آسيبي است که به گردن وارد مي‌شود. وقتي گردن خود را به جلو خم مي‌کنيد تا به صفحه تلفن نگاه کنيد، فشار روي مهره‌هاي گردني به تدريج افزايش مي‌يابد.
 با گذشت زمان، وزني که گردن شما احساس مي‌کند ممکن است ۵ برابر بيشتر از وزن واقعي سرتان باشد. اين امر باعث گردن درد و مشکلات ديگر مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره