نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سلامت

خواص شگفت انگیز آب قلم برای بدن

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
خواص شگفت انگیز آب قلم برای بدن

باشگاه خبرنگاران/ به نقل از اکسپرس، رژيم غذايي نقش مهمي در تقويت سيستم ايمني بدن و جلوگيري از ابتلا به بيماري‌هاي عفوني ايفا مي‌کند. در واقع متخصصان بر اين باورند مواد غذايي که ما مصرف مي‌کنيم همانند يک داروخانه طبيعي به افزايش مقاومت بدن در برابر ابتلا به بيماري‌هاي مختلف کمک مي‌کنند.

نوشيدني آب قلم
آب قلم يا همان آب استخوان يکي از نوشيدني‌هاي پرخواص براي تقويت سيستم ايمني بدن و مقابله با سرماخوردگي است. به ويژه زماني که فرد به دليل ابتلا به سرماخوردگي يا آنفلوانزا اشتهاي خود را از دست داده است، نوشيدن آب قلم گزينه مناسبي است.
آب قلم سرشار از آمينواسيد (سازنده ساختار پروتئين) است که مي‌تواند به کاهش التهابات بدن کمک کند. همچنين پتاسيم موجود در آب قلم براي سلامتي مفيد است. مصرف آب قلم گرم منجر به بازشدن مجاري تنفسي و کاهش ترشح مخاط مي‌شود.
از آنجا که آب قلم سرشار از کلسيم است، براي جذب بهتر آن مي‌توانيد از مکمل‌هاي ويتامين D نيز بهره بگيريد. ويتامين D همچنين مي‌تواند باعث تقويت سيستم ايمني بدن شود. مصرف اين ويتامين به صورت مکمل غذايي به ويژه در افراد کهنسال توصيه مي‌شود.

تحقيقات دانشمندان نشان داده است مصرف ويتامين D مي‌تواند باعث کاهش ابتلا به کروناي شديد شود. همچنين اين ويتامين داراي خواص ضدالتهابي و ضداسترسي است.
چگونه با خشکي پوست مقابله کنيم؟
سرماي هوا در برخي افراد باعث خشکي پوست دست مي‌شود. علت اين موضوع اين است که سرماي محيط بيرون و تقابل آن با گرماي درون بدن باعث واکنش در پوست شده و در نتيجه خشکي و اگزما را درپي دارد. براي جلوگيري از اين موضوع مي‌توانيد از کرم‌هاي آب رسان استاندارد بهره بگيريد.

با اين حال، رژيم غذايي نيز مي‌تواند در اين موضوع تاثير گذار باشد. مصرف ماهي‌هاي چرب و آجيل‌ها مي‌تواند ميزان کافي اسيد چرب امگا ۳ را به بدن برساند. اين اسيد چرب به همراه ريزمغذي‌ها و ويتامين‌هاي موجود باعث تقويت سيستم ايمني بدن مي‌شود. همچنين آنتي اکسيدان‌ها مي‌توانند با مقابله با راديکال‌هاي آزاد، فرآيند آسيب به سلول‌ها را متوقف کرده و پروتئين نيز به ترميم و رشد سلول‌هاي آسيب ديده کمک مي‌کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره