برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
سلامت

کرونا/ اشتباهاتی که ماسک را آسیب پذیر می کند

منبع
خراسان
بروزرسانی
کرونا/ اشتباهاتی که ماسک را آسیب پذیر می کند

خراسان/درج لوگوي حرارتي، خيس شدن، گذاشتن ماسک روي سطوح آلوده و... اشتباهاتي است که کارآيي ماسک را کاهش و خطر انتقال ويروس را افزايش مي دهد
 
 
همان طور که همه ما مي دانيم مهم‌ترين راه انتقال ويروس کرونا قطرات عطسه و سرفه است و به همين دليل از زمان آغاز شيوع اين بيماري زدن ماسک اهميت خودش را از دست نداده بلکه بيشتر هم شده است و حالا توصيه به زدن همزمان دو ماسک هم مي‌شود اما ممکن است ضرورت استفاده صحيح از آن کمتر مورد توجه قرار بگيرد و بسياري از ما نکات ايمني استفاده از آن را به خوبي رعايت نکنيم. به همين دليل در ادامه به اشتباهاتي که ممکن است داشته باشيم اشاره مي کنيم:
 نگذاشتن هر ۲ بند پشت گوش
صرف نظر از اين که از چه نوع ماسکي استفاده مي کنيد؛ به هنگام گذاشتن آن روي صورت بايد هر دو طرف ماسک، کاملا روي صورت را بپوشاند و يک بند آن رها نباشد. کناره هاي ماسک هم نبايد باز باشد.

 استفاده از ماسک خيس
ممکن است به هر علتي مانند بارندگي بهاري يا عرق کردن، ماسک روي صورت خيس شود. هميشه يک ماسک اضافه همراه داشته باشيد تا در اين مواقع آن را با ماسک خيس شده جايگزين کنيد.
گرفتن ماسک از روي سطح بيروني
بارها در اين صفحه شيوه صحيح برداشتن و گذاشتن ماسک را آموزش داده‌ايم و اين که بايد ماسک را از قسمت بند آن بگذاريد و برداريد. بعد از برداشتن ماسک،  آن را  در پلاستيک بگذاريد و در آن را ببنديد و در سطل زباله در دار بيندازيد و هميشه قبل و بعد از گذاشتن و برداشتن ماسک دست خود را با آب و صابون کاملا بشوييد.
 نشستن ماسک پارچه‌اي
ماسک پارچه اي را بايد با آب با دماي بالا با صابون شست و شو دهيد و بعد از اين که کاملا خشک شد، از آن استفاده کنيد. ضمن اين که ماسک پارچه اي مکمل ماسک سه لايه است و به تنهايي کارايي چنداني براي پيشگيري از ورود ويروس به دهان و بيني ندارد.
استفاده از ماسک با لوگوي حرارتي بزرگ
ماسک هايي که از لوگوهاي حرارتي بزرگ استفاده کرده اند عملا سه لايه حفاظتي ماسک ازبين رفته است و امکان نفوذ  ويروس به آن بيشتر است. هنگام خريد ماسک دقت کنيد که اگر لوگويي روي آن درج شده، لوگو به صورت چاپي باشد و لوگوي حرارتي که لايه هاي ماسک را از بين مي برد، نداشته باشد.
گذاشتن ماسک روي سطح آلوده
در زماني که نياز است براي مدتي ماسک خود را برداريد، نبايد آن را از جايي آويزان کنيد يا رويه داخلي که در تماس با صورت شماست با سطحي تماس داشته باشد و از آلوده نبودن محل قرار گرفتن ماسک مطمئن شويد. اگر براي صرف چاي و... نياز به برداشتن ماسک است بهتر است ماسک را روي سطوح و چانه قرار ندهيد و يک بند را با احتياط برداريد و دوباره پشت گوش بگذاريد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar