logo
جذاب ترین ها
سلامت

خطرات قرار دادن لیوان آب کنار رختخواب هنگام خواب

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
خطرات قرار دادن لیوان آب کنار رختخواب هنگام خواب

باشگاه خبرنگاران/ به نقل از اخبار اليوم، پزشکان هميشه نوشيدن آب به ميزان کافي در طول روز را توصيه مي‌کنند، بنابراين برخي افراد همواره با خود بطري آب حمل مي‌کنند تا مواقع نياز از آن بنوشند و گلوي خود را تازه کنند؛ اما قرار دادن ليوان آب کنار رختخواب هدف مورد نظر را محقق نمي‌کند و حتي آسيب زاست.

خطر آلودگي

رايج‌ترين خطر قرار دادن ليوان آب در کنار تخت، احتمال آلودگي آب است؛ زيرا فرصت بسيار خوبي براي نفوذ باکتري‌ها به اين ليوان توسط حشرات وجود دارد همچنين ممکن است گرد و غبار هم وارد آن شود.

تغيير طعم آب

آب معمولاً حاوي کلر است که احتمال ابتلا به عفونت را کاهش مي‌دهد، اما ماندن يک ليوان آب در کنار تخت در طول ساعت‌هاي طولاني خواب منجر به تبخير کلر و تغيير طعم آب مي‌شود؛ بنابراين پس از ريختن آب در ليوان بلافاصله آن را بنوشيد.

خطر آتش سوزي

خطر قرار دادن يک ليوان آب در کنار تخت را نمي‌توان از لحاظ احتمال آتش سوزي دست کم گرفت؛ به ويژه آنکه در زندگي ما تعداد زيادي لوازم و دستگاه‌هاي برقي وجود دارد که ممکن است قطره‌اي از اين آب روي آن‌ها ريخته و باعث آتش سوزي شود.

انتقال ميکروب‌ها

ممکن است ميکروب‌ها به راحتي از طريق فرد به آب منتقل شوند؛ به گونه‌اي که نوشيدن جرعه‌اي از آن آب هنگام شب و تکرار آن در صبح احتمال انتقال ميکروب از دهان فردي که آب را نوشيده است به ليوان و آب را افزايش مي‌دهد.

آب اسيدي

گذاشتن يک ليوان آب در کنار تخت بدون پوشاندن درب آن به معناي اضافه کردن مقداري دي اکسيد کربن به آب و اسيديته شدن آن است؛ شايد اين موضوع خطر زيادي براي سلامتي نداشته باشد، اما طعم و بوي آن را عوض مي‌کند.

مشکل خوابيدن

بسياري از توصيه‌هاي متخصصان بهداشت در مورد لزوم پرهيز از نوشيدن آب زياد کمي قبل از خواب به دليل افزايش نياز به رفتن به دستشويي آگاه هستيم، بنابراين قرار دادن يک ليوان آب کنار رختخواب هنگام خواب گزينه مناسبي نيست و مي‌تواند خواب آرام را از ما بگيرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar