برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ارتباط بین مشکلات سلامت روان و بروز بیماری های جسمی در آینده

منبع
سلامت نيوز
بروزرسانی
ارتباط بین مشکلات سلامت روان و بروز بیماری های جسمی در آینده

سلامت نيوز/به گفته محققان، روند پيري همه افراد يکسان نيست. افرادي که در دوره جواني، مشکلات سلامت روان را تجربه مي کنند سريع تر پير شده و مشکلات جسمي بيتشري در سنين بالاتر دارند.


 در سراسر جهان، جمعيت در حال پير شدن هستند. افزايش اميد به زندگي در طول قرن گذشته، همراه با کاهش نرخ زاد و ولد به معناي افزايش نسبت افراد مسن در بسياري از کشورها است. پيش بيني ها نشان مي دهد که تا سال ۲۰۵۰، از هر پنج نفر در سراسر جهان يک نفر بالاي ۶۰ سال سن دارد (اين رقم در سال ۲۰۱۵، يک نفر از هر هشت نفر بوده است).


به گزارش مديکال اکسپرس،پير شدن جمعيت چالش هاي متعددي را به همراه دارد. با افزايش سن، بيماري هاي مزمن مانند ديابت، بيماري هاي قلبي، سکته مغزي و سرطان شايع تر مي شوند. اين بيماري ها دوره سلامت افراد را کوتاه مي کنند، خانواده ها را متحمل آسيب مي کنند و منابع بهداشتي را تخليه مي کنند. سياست گذاران و متخصصان مراقبت هاي بهداشتي با يک سوال فوري مواجه هستند: چگونه مي توان از بار بيماري هاي جسمي در افراد مسن کاست؟


تحقيقات جديد تيم محققان دانشگاه دوک کاروليناي شمالي و دانشگاه ميشيگان اين پاسخ احتمالي را پيشنهاد مي کند: «با درمان مشکلات بهداشت رواني در افراد جوان».


در اين مطالعه، محققان ۲.۳ ميليون نيوزلندي که در ابتدا ۱۰ تا ۶۰ سال سن داشتند را مورد مطالعه قرار دادند. محققان طي سه دهه (از ۱۹۸۸ تا ۲۰۱۸) آنها را تحت نظر داشتند تا بررسي کنند آيا افرادي که داراي مشکلات روحي هستند در معرض خطر بيشتري براي بيماري هاي مزمن جسمي بعدي و مرگ و مير زودرس قرار دارند.


محققان دريافتند که در طول دوره ۳۰ ساله، افراد مبتلا به اختلالات رواني به احتمال زياد به بيماري هاي جسمي بعدي مبتلا مي شوند و آنها نيز زودتر از افراد فاقد اختلالات رواني مي ميرند. آنها همچنين بيشتر در بيمارستان بستري شدند، زمان بيشتري را براي درمان بيماريهاي جسمي در بيمارستانها گذراندند و هزينه هاي مربوط به مراقبت هاي بهداشتي بيشتري را نيز پرداخت کردند.


محققان همچنين پي بردند در سن ۴۵ سالگي، افرادي که مشکلات روحي و رواني بيشتري را تجربه کرده باشند، زودتر پير مي شوند. آنها با بررسي ۱۹ نشانگر زيستي مانند کلسترول، فشارخون و التهاب، سرعت پيري بيولوژيکي را اندازه گيري کردند. افرادي که بيشترين مشکلات روحي و رواني را تجربه کرده بودند در مقايسه با افراد داراي کمترين مشکلات، تقريباً ۵.۳ سال سريعتر در سنين ۲۶ تا ۴۵ سالگي پير مي شوند.


سلامت نيوز: ارتباط بين مشکلات سلامت روان و بروز بيماري هاي جسمي در آينده

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره