logo
جذاب ترین ها
سلامت

واکسن روسیه اثر منفی بر باروری ندارد

منبع
فارس
بروزرسانی
واکسن روسیه اثر منفی بر باروری ندارد

فارس/آژانس فدرال دفاع از حقوق مصرف کننده روسيه مي‌گويد: واکسن‌هاي روسي عليه ويروس کرونا آزمايش‌هاي لازم را براي ارزيابي تأثير آنها بر توانايي فرزندآوري گذرانده‌اند.

به نقل از تاس، آژانس فدرال دفاع از حقوق مصرف کننده روسيه مي‌گويد: واکسن‌هاي روسي عليه ويروس کرونا آزمايش‌هاي لازم را براي ارزيابي تأثير آنها بر توانايي فرزندآوري گذرانده‌اند.

اين آژانس امروز در وب سايت خود گزارش داد که هيچ پيامد منفي مشخص نشده است. هيچ مدرکي وجود ندارد که نشان دهد هر واکسني  از جمله واکسن کرونا ويروس، مي‌تواند بر باروري زنان يا مردان تأثير بگذارد. واکسن‌هاي ويروس کرونا آزمايش هاي لازم را براي ارزيابي اثر بر باروري، در درجه اول بر روي حيوانات آزمايشگاهي انجام داده‌اند. 

اين آژانس همچنين تصريح کرد که پس از واکسيناسيون عليه ويروس کرونا، نبايد از بارداري اجتناب شود و  توضيح داد که هيچ يک از واکسن‌هاي کوويد ۱۹ بر DNA انسان تأثير نمي‌گذارد و با آن ارتباط برقرار نمي‌کند.

«اسپوتنيک وي»، «اي‌پي‌واک کرونا»، «کوويواک» و «اسپونتيک لايت» اسامي واکسن‌هاي روسيه است که هر کدام در بازه زماني مختلف توسعه يافته و به تأييد رسيده است.

سازمان حمايت از مصرف‌کنندگان روسيه (روس‌پاترب‌نادزور) در زمينه تأمين نظارت و کنترل بر رفاه و حقوق مصرف کننده و حمايت از شهروندان روسيه فعاليت مي‌کند. اين سازمان مستقيماً به دولت  روسيه گزارش مي‌دهد.

انتهاي پيام/

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar