برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سلامت

وقتی قلیان مفید می شود!

منبع
فارس
بروزرسانی
وقتی قلیان مفید می شود!

فارس/  نعمت‌الله مسعودي متخصص طب سنتي  در خصوص استفاده از قليان گفت: بايد توجه داشت که استفاده از قليان مي‌تواند به گونه‌هاي متفاوتي انجام شود، به‌طوري‌که در مواقعي استفاده از آن به ضرر سلامت انسان و در مواقعي نيز مي‌تواند براي بدن مفيد باشد.

وي تصريح کرد: متأسفانه امروزه در قليان‌ها از تنباکوهاي ميوه‌اي استفاده مي‌شود که اين موضوع مي‌تواند به ريه و دستگاه گوارش انسان آسيب جدي برساند، همان‌طور که بسياري از پزشکان و متخصصان مي‌گويند که هر وعده استفاده از قليان مي‌تواند به اندازه 100 نخ سيگار براي بدن مضر باشد.

اين متخصص طب سنتي ادامه داد: اگر از قليان به نحو صحيح استفاده شود، نه تنها ضرري به بدن انسان نمي‌رساند بلکه مي‌تواند براي ريه‌ها مفيد نيز باشد، به‌طوري که اگر در مخزن شيشه‌اي قليان از عرق نعنا استفاده شود و بخارات آن وارد ريه‌ها شود، مي‌تواند براي ريه مفيد واقع شود.

مسعودي تصريح کرد: به توصيه متخصصان طب سنتي در مواقعي ترکيبات و عرقيات آرام‌بخش يا مقوي ريه در قليان‌ها استفاده مي‌شود، به‌طوري‌که به جاي آب در شيشه قليان، عرقيات نعنا يا ساير عرقيات آرام‌بخش را ريخته و بخار آن را استنشاق مي‌کنيم.

وي در پايان گفت: بايد توجه داشت که اگر فردي خواست از اين روش براي تسکين يا آرام‌بخشي استفاده کند، نبايد هيچ‌گونه تنباکويي در قليان قرار دهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره