logo

مصرف مواد خوراکی همراه ورزش به چربی سوزی بیشتر کمک می کند

منبع
مهر
بروزرسانی
مصرف مواد خوراکی همراه ورزش به چربی سوزی بیشتر کمک می کند

مهر/ورزش در حفظ وزن و همچنين کمک به کاهش وزن بسيار مهم است.
 

 به نقل از اکسپرس، به گفته محققان، پس از اتمام تمارين ورزشي، بايد ظرف يک ساعت غذا خورد زيرا بدن آماده سوخت رساني و بازسازي بافت عضلاني است. بهترين مواد خوراکي مصرفي بعد از ورزش عبارتند از:

موز

موز يک ميان وعده عالي براي خوردن قبل از تمرين ورزشي است، به خصوص اگر فقط ۱۰ دقيقه قبل خورده شود. هضم آن آسان است؛ به علاوه کربوهيدرات سالمي است که بدون ايجاد احساس سيري ايجاد نيرو مي‌کند.

همچنين منبع خوبي از آنتي اکسيدان‌ها و پتاسيم است که به کاهش اسپاسم عضلات کمک مي‌کند. موز به آزاد شدن انرژي بدن به آهستگي کمک مي‌کند و يک ميان وعده عالي براي کساني است که براي مدت زمان طولاني ورزش مي‌کنند.

اسموتي ها

اسموتي هاي ميوه‌اي خانگي يک نوشيدني عالي براي مصرف قبل از تمرين هستند. هضم آنها آسان بوده و باعث نمي‌شود قبل از تمرين بيش از حد سير شويد. اسموتي هاي خانگي بسيار بهتر از گزينه‌هاي خريداري شده از فروشگاه هستند زيرا مي‌دانيد که در آنها چه چيزي وجود دارد.

افزودن ماست و ميوه‌هاي غني از پروتئين مانند شاه توت، کيوي، تمشک، موز و هلو باعث تقويت انرژي مي‌شود و ترکيب آنها با مايعي مانند آب يا شير نارگيل به حفظ آب بدن در طول تمرين کمک مي‌کند.

افزودن سبزيجات به يک اسموتي نيز راهي عالي براي جذب بيشتر سبزيجات در رژيم غذايي است.

جو دوسر

مصرف يک کاسه جو دوسر در زمان صبح بسيار مفيد است زيرا سرشار از فيبر است. افزودن ميوه به يک کاسه فرني يا جو دوسر کمک مي‌کند تا مدت زمان بيشتري احساس سيري کنيد.

بدن ضمن حفظ سطح قند خون، به تدريج کربوهيدرات‌ها را جذب مي‌کند. همچنين در طول روز احساس انرژي بيشتري خواهيد کرد. با اين حال، بايد حداقل ۱ ساعت قبل از تمرين اين ماده غذايي خورده شود.

بلوبري

بلوبري که به عنوان يک ميوه غني از آنتي اکسيدان عالي شناخته مي‌شود، مي‌تواند براي افراد ورزشکار بسيار مفيد باشد.

يک ميان وعده شيرين قبل از تمرين مي‌تواند به شما کمک کند تا در طول تمرين، عالي باشيد. اين بدان معني نيست که بايد از شيريني و شکلات براي قبل از ورزش استفاده کرد اما در عوض بدنبال قند طبيعي بود.

يک مشت بلوبري در تأمين کربوهيدرات‌هاي پيچيده سودمند است. بدين معني که در طول تمرين، جريان مداوم انرژي را براي بدن تأمين مي‌کنند.

مغزيجات آجيلي

مغزيجات سرشار از ويتامين‌ها بوده که به تقويت عملکرد جسمي کمک مي‌کنند. در واقع، آنها عملکرد بدني را تقويت کرده و سلامت کلي بدن را بهبود مي‌بخشند. به طور کلي، آجيل‌ها منابع خوبي از فيبر، پروتئين و چربي‌هاي سالم مانند امگا ۳ هستند که آنها را به يک افزودني عالي قبل از تمرين تبديل مي‌کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره