برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کرونا/ آیا بهبودیافتگان کووید۱۹ به کرونا دلتا مبتلا می‌شوند؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کرونا/ آیا بهبودیافتگان کووید۱۹ به کرونا دلتا مبتلا می‌شوند؟

ايسنا/ يک فوق‌تخصص بيماري‌هاي عفوني گفت: آنتي‌بادي موجود در بدن بهبوديافتگان کرونا در مواجهه با اين ويروس، در مقايسه با کروناي چيني و انگليسي ضعيف‌تر است، اما به رغم اين مسأله آنتي بادي بهبوديافتگان کرونا در مواجهه با کرونا دلتا هم مي‌تواند تأثيرگذار باشد.

علي اميري اظهار کرد: ابتلا به کرونا دلتا در کودکان و نوجوانان بيش از کروناي چيني و انگليسي مشاهده مي‌شود.

وي ادامه داد: اين ويروس قبل از جهش در اين گروه جمعيتي فاقد علامت بود و امروز با اين جهش و بروز کرونا دلتا، کودکان و نوجوانان هم در صورت ابتلا به بيماري، علائم باليني را تجربه مي‌کنند.

اميري تصريح کرد: در واقع کودکان و نوجوانان قبل از ظهور کرونا دلتا نيز به کوويد۱۹ مبتلا مي‌شدند، اما در اغلب موارد بي‌علامت و در حقيقت ناقل بيماري بودند.

اين فوق‌تخصص بيماري‌هاي عفوني تصريح کرد: ويروس کرونا دلتا نخستين بار در هند شناسايي شد و اکنون هم جهش يافته و دلتا پلاس در اين کشور بروز کرده، اما تاکنون شيوع جهاني اين بيماري گزارش نشده است.

وي عنوان کرد: ميزان سرايت و بيماري‌زايي اين ويروس به دليل افزايش قدرت چسبندگي به ديواره‌هاي سلولي و همچنين مسدود کردن مسيرهاي گسترده‌تر داخلي سلول‌ها افزايش يافته و بنابراين با تعداد کمتري از عوامل آلودگي، شخص بيمار خواهد شد.  

اميري بيان کرد: علائم کرونا دلتا نيز طيف متعددي از علائم متعارف کوويد۱۹ بوده و به صورت تنفسي، گوارشي و... بروز مي‌کند.

اين فوق‌تخصص بيماري‌هاي عفوني در رابطه با ابتلا بهبوديافتگان ويروس کوويد۱۹ به کرونا دلتا، عنوان کرد: آنتي بادي موجود در بدن بهبوديافتگان کرونا در مواجهه با اين ويروس، در مقايسه با کروناي چيني و انگليسي ضعيف‌تر است، اما به رغم اين مسأله آنتي بادي بهبوديافتگان کرونا در مواجهه با کرونا دلتا هم مي‌تواند تأثيرگذار باشد.

وي تصريح کرد: در امر پيشگيري از اين نوع کرونا نيز شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي گذشته مانند رعايت فاصله‌گذاري فيزيکي، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات بايد مورد توجه قرار بگيرد.

اميري افزود: علائم کرونا دلتا مشابه سرماخوردگي است و عمدتاً با آب‌ريزش بيني، تب، گلودرد و سردرد بروز مي‌کند.

اين فوق‌تخصص بيماري‌هاي عفوني ادامه داد: قدرت انتقال و سرايت اين ويروس ۱۲ برابر بيشتر از کروناي چيني بوده و از انسان به انسان به سرعت انتقال مي‌يابد و برخلاف کروناي چيني بيش از بزرگسالان کودکان و نوجوانان را درگير مي‌کند و علائم آن نيز عمدتاً در اين گروه جمعيتي شديدتر است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar