برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سرگیجه در چه مواردی جای نگرانی دارد؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
سرگیجه در چه مواردی جای نگرانی دارد؟

باشگاه خبرنگاران/ به نقل از نشريه بريتانيايي سان، بسياري از سرگيجه‌ها خود‌به‌خود رفع مي‌شوند، اما اگر سرگيجه باعث زمين خوردن شما شده، همراه با تاري ديد، وز وز گوش، غش کردن، بي‌حسي صورت، بازو‌ها و يا پا‌ها بوده، بايد حتما و فورا به پزشک مراجعه کنيد.

افت فشار خون وضعيتي: يکي از علل شايع سرگيجه، افت ناگهاني فشار خون است که به آن افت فشار خون وضعيتي مي‌گويند. اگر سرگيجه شما هنگام ايستادن يا نشستن ناگهاني اتفاق مي‌افتد، احتمالاً دچار افت فشار خون وضعيتي شده‌ايد.

کم‌خوني: کم‌خوني شرايطي است که گلبول‌هاي قرمز سالم کافي براي حمل اکسيژن در بدن وجود ندارد. اين وضعيت مي‌تواند باعث احساس سرگيجه، خستگي و ضعف در بيمار شود. شايع‌ترين علت ريشه‌اي کم‌خوني، کمبود آهن و به دنبال آن کمبود ويتامين B۱۲ است که با مصرف مکمل‌ها برطرف مي‌شود.

گرفتگي عروق: به گفته متخصصان سرويس سلامت همگاني (ان‌اچ‌اس)، سرگيجه همراه با کاهش شنوايي، دوبيني، تاري ديد و بي‌حسي صورت، دست‌ها يا پاها، مي‌تواند نشانه‌اي از گرفتگي عروق باشد. اين وضعيت که با نام آترواسکلروز شناخته مي‌شود، زماني اتفاق مي‌افتد که شريان‌ها به دليل انسداد چربي، سفت و باريک مي‌شوند. آترواسکلروز بسيار جدي است، زيرا در صورت عدم درمان مي‌تواند منجر به حمله قلبي يا سکته مغزي شود.

مشکل گوش داخلي: اگر در کنار از دست دادن شنوايي، تعادل خود را از دست مي‌دهيد، مي‌تواند نشانه‌اي از مشکل در عمق گوش باشد. لارنيتيت و نوريت دهليزي هر دو نمونه‌اي از التهاب در گوش هستند و مي‌توانند باعث شوند احساس کنيد که اتاق در حال چرخش است و همچنين باعث تهوع و استفراغ مي‌شوند.

تومور مغزي: افراد مبتلا به اين اختلال ممکن است در راه رفتن و حفظ تعادل خود دچار مشکل شوند و همچنين امکان تجربه سرگيجه وجود دارد. مشکلات در هماهنگي، به عنوان مثال در انجام کار ساده‌اي مانند بستن بند کفش، ممکن است از نشانه‌هاي يک تومور مغزي باشند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره