برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
سلامت

این بیماری های خطرناک را با نفخ اشتباه نگیرید!

منبع
بهداشت نيوز
بروزرسانی
 این بیماری های خطرناک را با نفخ اشتباه نگیرید!

بهداشت نيوز/ %10 تا 30% از مردم از نفخ رنج مي ‎برند. سو هاضمه ، قاعدگي، يبوست و آلرژي هاي غذايي شايع ترين دلايل نفخ هستند. با اينکه نفخ موقتي است، اگر مزمن شود، مي‎ تواند نشانه مشکلي جدي و خطرناک باشد.
6 مشکل نگران کننده که ممکن است باعث احساس نفخ شود آورده شده است. اگر نفخ مزمن شود ، شخص به هيچ وجه نبايد به خودي خود درماني را شروع کند و حتما بايد به پزشک مراجعه کند.
6 نوع بيماري خطرناک که با نفخ اشتباه گرفته مي ‎شوند
1. عفونت مجاري ادراري:
عفونت مجاري اداري ممکن است احساس تکرر ادرار را در فرد ايجاد کند، حتي بعضي اوقات فرد بلافاصله بعد از ادرار کردن احساس مي ‎کند که باز هم بايد به دسشويي برود.
عفونت مجاري ادراري ممکن است در فرد احساس درد و فشار شديد در شکم و يا نفخ را ايجاد کند و همچنين ممکن است فرد دچار تب، لرز، حالت تهوع و استفراغ شود. نفخ همچنين مي ‎تواند در اثر عفونت شديد کليه نيز ايجاد شود.

 
2. احتمال ايجاد نفخ با مشکل کبد:
بيماري کبد که در اثر مصرف الکل، هپاتيت سي و يا سرطان ايجاد مي ‎شود، مي ‎تواند منجر به ايجاد مايعاتي در شکم و باعث نفخ شود. اگر نفخ به دليل مشکلي در کبد ايجاد شده باشد، ممکن است در فرد احساس خستگي ، کبودي و زردي ايجاد کند و در صورت بروز اين مسئله فرد بايد به پزشک مراجعه کند.
 
3. بيماري التهابي روده مي تواند باعث نفخ شود:
بيماري التهابي روده به طور عمده بر روده بزرگ و روده کوچک تاثير مي‎ گذارد و اين بيماري مي ‎تواند باعث اسهال، شکم درد و حتي نفخ شود. تحقيقات نشان داده است که افراد مبتلا به اين بيماري به احتمال زياد بيشتر در معرض لاکتوز ناپايدار بوده اند و لاکتوز ناپايدار باعث تشکيل گاز هايي مي ‎شود که مي ‎تواند منجر به نفخ شود.
 
4. احتمال نفخ شکم با التهاب کيسه هاي کوچک:
التهاب کيسه هاي که در امتداد ديواره روده ها ايجاد مي ‎شود. علائم اين بيماري شامل شروع ناگهاني درد در قسمت پاييني شکم است و علائم ديگر ممکن است شامل تهوع ، اسهال، يبوست و نفخ باشد.
 
5. احتمال ايجاد نفخ با سرطان:
اندام هاي مختلفي در ناحيه شکم مانند پانکراس ، معده، روده بزرگ ، رحم و تخمدان وجود دارد و اگر سرطان در يکي از اين اندام ها ايجاد شود، مي تواند منجر به نفخ شود و بنابراين ، وجود نفخ مداوم و افزايش ناگهاني در اندازه شکم ، به جاي نفخ زود گذر، مي‎ تواند نشانه سرطان باشد.

 
6. مشکل در سلامت روان:
هنگامي که فرد تحت استرس مزمن است، هورمون هايي مانند کورتيزول مي ‎توانند اولويت داشته باشند. در اين شرايط، هورمون هاي هضم کننده به اندازه کافي توليد نمي ‎شوند و مي ‎توانند منجر به سوهاضمه شوند و نفخ ايجاد کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره