خراسان/ اسید چرب امگا 3 در ماهی از بدن در برابر بیماری ها محافظت می‌کند
یکی از رایج‌ترین مکمل‌های غذایی که فواید فراوانی برای سلامتی دارد، مکمل روغن ماهی است. روغن ماهی سرشار از اسید‌های چرب امگا۳ است که برای سلامتی بسیار مهم است. در صورتی که خیلی اهل مصرف ماهی چرب نیستید، مصرف مکمل روغن ماهی می‌تواند به بدن شما در دریافت اسید‌های چرب امگا۳ کمک کند.
   روغن ماهی چیست؟
روغن ماهی در واقع چربی یا روغنی است که از بافت‌های بدن ماهی گرفته می‌شود. این چربی یا روغن معمولا از ماهی‌های چرب مانند ماهی تن و ماهی خال خالی گرفته می‌شود.
   هفته‌ای چندبار  روغن ماهی بخوریم؟
طبق تاکید سازمان بهداشت جهانی  باید هفته‌ای 2 تا 3 بار ماهی بخوریم .با این حال، اگر شما یک تا دو وعده ماهی در هفته نمی‌خورید، مکمل روغن ماهی می‌تواند به شما در دریافت امگا ۳ به میزان کافی کمک کند. حدود ۳۰ درصد روغن ماهی از امگا ۳ تشکیل شده است؛ حال آن که ۷۰ درصد باقی مانده متشکل از دیگر چربی‌هاست. افزون بر این، روغن ماهی معمولاً حاوی مقداری ویتامین A و D است.
   ۱۳ خاصیت روغن ماهی
  سلامت قلب
  کمک به درمان اختلالات ذهنی
 کاهش وزن
  سلامت چشم
 کاهش التهاب
 سلامت پوست
 تأثیرمثبت برای مادر و جنین
 کاهش چربی کبد
 بهبود علایم افسردگی
 بهبود بیش فعالی در کودکان
 جلوگیری از زوال عقل
 بهبود علایم آسم و خطر آلرژی
  بهبود سلامت استخوان

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar