خراسان/آیا می دانید سالیانه حدود ۶۰ هزار نفر از افراد مبتلا به دیابت به زخم پای دیابتی دچار می شوند؟


  بررسی روزانه پا | این کار به شما کمک می‌کند تا مشکلات احتمالی را سریع مشاهده و قبل از این که وخیم‌تر شوند درمان کنید. می‌توانید از یک آینه برای دیدن پاهای خود استفاده کنید یا از یک نفر دیگر بخواهید که پاهای شما را بررسی کند.
 شستن پا | پاهای خود را با صابون و آب گرم بشویید. اول امتحان کنید که آب خیلی داغ نباشد. دمای ۳۲ تا ۳۵ درجه مطمئن است. پس از شستن و خشک‌کردن پاها، پودر بچه یا آرد ذرت بین انگشتان خود بزنید.
 کوتاه کردن ناخن‌ها | ناخن‌های خود را به صورت صاف با ناخنگیر کوتاه کنید. گوشه‌های ناخن‌ها را کوتاه نکنید تا از بریدگی در پوست و فرورفتن ناخن در گوشت انگشت جلوگیری کند.
 پوشیدن کفش و جوراب | با پای برهنه یا فقط با جوراب راه نروید، حتی زمانی که داخل خانه هستید. ممکن است پای خود را روی چیزی بگذارید که باعث بریدگی پای شما شود و نفهمید که آسیب دیده‌اید.
 محافظت در برابر دما | برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی روی انگشتان پای خود کرم ضد آفتاب بمالید. پاهای خود را دور از گرما و آتش نگه دارید. کیسه آب گرم روی پاهای خود قرار ندهید.
 خون‌رسانی | پاهای خود را زمانی که نشسته‌اید بالا نگه دارید. در طول روز انگشتان پای خود را تکان دهید. مچ پای خود را بالا و پایین یا بیرون و داخل دهید تا خون در پاها و ساق‌های شما جریان یابد. جوراب‌های تنگ یا جوراب‌های کشی نپوشید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar