logo
جذاب ترین ها
سلامت

بانوان باردار و زیر ۱۸ ساله‌ها واکسن فلوگارد را تزریق نکنند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بانوان باردار و زیر ۱۸ ساله‌ها واکسن فلوگارد را تزریق نکنند

ایسنا/ یک داروساز در خراسان جنوبی گفت: نکته مهم در مورد واکسن فلوگارد این است که این واکسن که بر پایه پروتئین بوده و برای بانوان باردار و افراد زیر ۱۸ سال مطالعه‌ای در دسترس نیست، پس توصیه می‌شود این افراد آن را تزریق نکنند.

فرزانه شمشیرگران اظهار کرد: واکسن فلوگارد یک واکسن ایرانی و نو ترکیب چهار ظرفیتی با تکنولوژی جدیدتر است.

وی افزود: تفاوت آن با واکسن گریپ و اینفلووک این است که این واکسن‌ها ویروس کشته شده هستند، اما واکسن فلوگارد تا ۳۰ درصد می‌تواند آنتی بادی بیشتری در افرادی که تزریق کردند، ایجاد کند و از طرفی چون ویروس کشته شده نیست و در محیط کشت جنین جوجه تولید نشده، برای کسانی که به تخم مرغ حساسیت دارند قابل تزریق است.

این داروساز ادامه داد: این واکسن تولید داخل برای بزرگسالان بسیار مناسب بوده و در داروخانه‌ها قابل دسترسی است.

این داروساز با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزای هلندی نیز در داروخانه‌ها وجود دارد، تصریح کرد: از طرفی واکسن‌های خارجی از مدل ویروس کشته شده بوده و از طرفی در ساخت واکسن ایرانی برای افراد بالای ۱۸ سال، تکنولوژی بهتری به کار رفته است.

شمشیرگران اظهار کرد: از آنجایی که بیماری آنفلوآنزا در کودکان می‌تواند خطرناک باشد حتماً کودکان بالای شش ماهه را واکسینه کنید؛ واکسن گریپ تترا فرانسوی در کودکان بالای شش ماهه و بزرگتر قابل تزریق است.

وی یادآور شد: اینفلووک تترا هلندی در کودکان سه سال و بزرگتر قابل تزریق و در مورد تزریق در کودکان شش ماهه تا سه ساله باید بروشور واکسن از نظر ایمنی تزریق چک شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar