برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سلامت

کرونا/ ناگفته های رییس سازمان بهداشت جهانی: من مدام با تلفن همراهم تهدید به مرگ می شوم

منبع
آريا
بروزرسانی
کرونا/ ناگفته های رییس سازمان بهداشت جهانی: من مدام با تلفن همراهم تهدید به مرگ می شوم

آریا/ شکی نیست که ویروس کرونا در سه سال گذشته، مهمترین نام در این نبرد، یعنی تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر سازمان بهداشت جهانی، را معروف کرده است. اما مردی که در پشت صحنه سختی های زیادی را پشت سر گذاشت نظر دیگری داشت.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛تدروس فاش کرد که مورد اتهامات زیادی قرار گرفته است و تأیید کرد که پیام‌های تهدیدآمیز دائماً از طریق تلفن خود دریافت می‌کند، حتی اینکه خانواده‌اش در خطر هستند.

او در مصاحبه ای با واشینگتن پست گفت که خانه اش توسط یک سیستم امنیتی محافظت می شود و با این تهدیدات حصارکشی شده و مستحکم شده است.

وی همچنین افزود: "من به دلیل تهدیدهای مرگ فراوانی که در تلفن همراهم دریافت می کنم، در خانه ام یک سیستم امنیتی بسیار مستحکم دارم و نمی دانم چگونه شماره مرا گرفته اند... زندگی ام به هم ریخته است."

علاوه بر این، ایمونولوژیست اتیوپیایی توضیح داد که چگونه بارها از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مورد سرزنش قرار گرفته و همچنین به دست نشانده بودن چین متهم شده است. در حالی که مقامات پکن او را "غیر مسئولیت پذیر" توصیف کردند!

اما وضعیت برای او، با توجه به انتقاداتش در مورد تیگری در زادگاهش اتیوپی، بهتر نیست. در سال 2020، مقامات اتیوپی خانه ای را که او در پایتخت، آدیس آبابا اجاره کرده بود، تصرف کردند.

وی در مورد احتمال سفر مجدد خود به کشورش گفت: «فکر نمی‌کنم بازگشت به اتیوپی برای من بی‌خطر باشد»، اما افزود: «آنچه در مورد تیگری گفتم فقط حقیقت است».

شایان ذکر است که سازمان ملل متحد قبلاً انتقادات زیادی را از آدیس آبابا به دلیل تخلفات انجام شده علیه هزاران آواره از منطقه تیگری که دو سال پیش درگیری های مسلحانه بین دو طرف در آن رخ داد، وارد کرده بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره