برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
سلامت

جراحی کاهش وزن باعث کند شدن جذب دارو در بدن می شود

منبع
سيناپرس
بروزرسانی
جراحی کاهش وزن باعث کند شدن جذب دارو در بدن می شود

سیناپرس/ محققان استرالیایی در یک مطالعه جدید نشان داده اند کسانی که برای عارضه چاقی تحت عمل های جراحی محدودکننده معده و جذب قرار می گیرند، در طول زندگی خود برای مصرف دارو با مشکلاتی مواجه می گردند.
چاقی، عارضه نارحت کننده ای است که افراد زیادی را در سرتاسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و برخی را برای کمک به کاهش وزن، نیازمند عمل جراحی می کند. با این حال، نتایج یک تحقیق جدید بین الملل نشان می دهد که جراحی می تواند نحوه عملکرد داروها را در بدن این افراد تغییر دهد. 

این جراحی ها عمدتا بدین منظور صورت می گیرند که معده را کوچک‌تر کنند و از این طریق، موجبات کمتر غذا خوردن و یا کمتر شدن جذب غذا را فراهم آورند.
اما محققان موسسه خدمات اطلاعات دارو و درمان استرالیا می گویند پس از انجام چنین جراحی هایی، بدن شما در کنار غذا، داروها را نیز به خوبی جذب نمی‌کند. اگر از داروهای تثبیت کننده خلق و خو یا داروهای ضد افسردگی استفاده می کنید، ممکن است نیاز به مصرف بیشتر داشته باشید تا اثر قبل از جراحی چاقی را داشته باشند.
آن ها می افزایند: پس از جراحی، ممکن است نتوانید داروهای اصطلاحا کند رهش را نیز جذب کنید و برای کمک به جذب، ممکن است لازم باشد برخی از قرص ها را خرد کنید یا آن ها را به شکل مایع تبدیل کنید. همچنین مهم است که از داروهایی مانند ایبوپروفن و آسپرین که بر پوشش معده تأثیر می‌گذارند اجتناب کنید.
بر اساس این یافته ها، پس از جراحی کاهش وزن، الکل نیز سریع تر جذب شده و کندتر از بدن پاک می شود. امری که می‌تواند بر رانندگی تأثیر بگذارد. علاوه بر این، قرص های ضد بارداری هم ممکن است به دلیل کاهش جذب، قابل اعتماد نباشند، بنابراین باید سایر روش های پیشگیری از بارداری در نظر گرفته شوند.

این تحقیق همچنین به این نکته اشاره دارد که افرادی که برای عارضه چاقی تحت عمل جراحی قرار می گیرند، باید تا پایان عمر از مکمل های ویتامین و مواد معدنی استفاده کنید.
مجریان این تحقیق در انتها به ذکر این نکته پرداخته اند که بعد از جراحی کاهش وزن، تغییرات زیادی در سبک زندگی ایجاد می شود و دکتر، داروساز و متخصص تغذیه می‌توانند به شما در سازگاری با این تغییرات کمک کنند.
این یافته های علمی پژوهشی جالب در نشریه Australian Prescriber منتشر شده اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره