برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مزایای دورکاری برای کسب و کارها

منبع
روزياتو
بروزرسانی
 مزایای دورکاری برای کسب و کارها

روزياتو/ کسب و کارها در حال تغيير هستند و مديرعامل‌ها يا تغييرات را با آغوش باز مي‌پذيرند، يا حضور در روند غالب را از دست مي‌دهند، روندي که مي‌تواند آينده کسب و کار را تحت تأثير قرار دهد. قبل از کوويد-۱۹، حدود ۸۱٪ از افراد بين ۳۵ تا ۴۴ سال ترجيح مي‌دادند از خانه کار کنند. اما اکنون، بحران کوويد-۱۹ گسترده‌ترين تجربه‌ي کار از راه دور را تا کنون موجب شده‌است. بسياري اتفاق نظر دارند که امکان کار کردن به آن صورتي که قبلاً بوده باز نخواهد گشت و نبايد هم بازگردد. در ادامه با ما همراه باشيد تا ۸ مهمترين مزاياي دورکاري براي همه‌ي کسب و کارها را بدانيد.

کرونا ويروس نه تنها نحوه عملکرد شرکت‌ها و مکان گزارش کارکنان را تغيير داد، بلکه باعث افزايش قابل‌توجه ميزان کار و سرعت کارکنان شد.

گزارش State of Remote Work 2018 حاکي از آن است که در آن زمان 90٪ از کارکنان برنامه‌ريزي کرده بودند که باقي زندگي حرفه‌اي خود را به صورت دورکاري و از راه دور ادامه دهند. کار از راه دور اغلب براي کارمندان مفيد است، اما مي‌تواند مزاياي زيادي هم براي کارفرما داشته باشد. از جمله اين موارد مي‌توان به سطح بالاتر آگاهي از برند، ارتباط بهتر، بهبود روحيه کارکنان و بهره‌وري بالاتر اشاره کرد.

يک سياست کاري ۱۰۰٪ از راه دور براي کارمندان عادي شده‌است. در زمان وقوع بحران کوويد-۱۹، دورکاري براي هر شرکت و سازماني در هر شهر و ايالتي در سراسر آمريکا به واقعيت تبديل شد. اين تغيير ضروري، مجدداً بر تحقيقاتي که در سال‌هاي اخير در مورد اثربخشي کار از راه دور انجام شده‌است، صحه گذارد.

شرکت‌هاي موفق و کارآمد غالباً دورکاري را براي همه کارمنداني که مي‌توانند به صورت منطقي اين کار را انجام دهند، مي‌پذيرند. با اين حال، سازمان‌ها اغلب از پذيرش کامل کار از راه دور براي مديران و مديران ارشد خودداري مي‌کنند. عدم اعمال سياست‌هاي مداوم در سطح اجرائي براي مجريان سطح بالا و عملکرد سطح بالاي يک سازمان زيان‌آور است.

فوايد مجاز دانستن کار مديران و مديران اجرايي از راه دور
هر شرکت يا سازماني که مي‌خواهد مأموريت خود را انجام دهد، سطح بالايي از استعداد را به خود جلب کند، مجريان کليدي را حفظ کند و يک مزيت رقابتي در زمينه مشتري پيدا کند، کار از راه دور را براي همه کارمندان، از جمله مديران ارشد در نظر مي‌گيرد. وقتي شرکت‌ها از اين واقعيت جديد دنياي کسب و کار استقبال مي‌کنند، مزاياي بسياري براي کارمندان و خود شرکت ايجاد خواهد شد.

۱. دورکاري باعث تقويت روحيه تيمي مي‌شود و کارکنان احساس ارزش و احترام مي‌کنند
کار از راه دور مزيت خاصي براي کارمندان دارد، مزيتي که کارمندان به مدت طولاني دنبال آن بوده‌اند. مطالعات و گزارشات در طي دو دهه گذشته افزايش بهره‌وري، مشارکت بالاتر کارکنان و سطوح بالاتر معيارهاي عملکرد کليدي را براي شرکت‌هايي که سياست از راه دور قوي را حفظ مي‌کنند، نشان داده‌است.

در شرايطي که مشارکت کارکنان براي موفقيت شرکت ضروري است، بررسي و به کارگيري يک سياست کار از راه دور براي هر سطحي از کارکنان در هر شرکت، آژانس، دپارتمان و سازماني مهم است. هنگامي که کارمندان احساس مي‌کنند که از سوي محل کارشان مورد توجه هستند، اغلب به سازمان و اهداف آن اهميت بيش‌تري مي‌دهند.

۲. از برنامه‌ريزي براي تداوم کارها استفاده مي‌کند
يک مزيت اساسي براي شرکت‌ها و کارمندان مربوط به کار از راه دور براي هر سطح يک سازمان، توانايي تداوم عمليات براي غلبه بر مشکلات، تعطيلي‌ها و بحران‌هايي نظير کوويد-۱۹ است. بسياري از شرکت‌ها و سازمان‌ها به اندازه کافي براي اتفاقات غيرمنتظره آماده نيستند. شرکت‌هايي که براي اتفاقات پيش‌بيني‌ نشده برنامه‌ريزي کرده‌اند آماده رسيدگي به هر گونه تغييري هستند.

۳. باعث افزايش عملکرد اجرايي و کاهش تغيير نيرو مي‌شود
سازمان‌هايي که ترغيب به يافتن راه‌هاي نوآورانه براي افزايش گزينه‌هاي کار از راه دور مي‌شوند، مزاياي حفظ عملکرد بالاتر و تعامل و کاهش تغيير نيروها را کشف مي‌کنند. هنگامي که کار از راه دور مجاز دانسته نشده يا تشويق نمي‌شود، بسياري از کارمندان از تلاش براي ايفاي نقش‌هاي بالاتر در سازمان دست برمي‌دارند، روندي که بر پيشرفت حرفه‌اي آن‌ها تأثير بگذارد.

درک اين واقعيت تغيير نيروي اجرايي و پرداختن به آن براي رهبران و سازمان‌ها ضروري است تا بهترين استعدادهاي سازمان از بين نروند و به حاشيه رانده نشوند، به ويژه در جمعيت‌هاي کم درآمد مانند مديران اجرايي که خانم هستند، افراد رنگين پوست و ساير رهبران اقليت. هنگامي که شرکت‌ها در تلاش براي تنوع هستند، به شرکت‌هاي قوي‌تري تبديل مي‌شوند. حتي مي‌توان اين اصل مهم را از طريق اين مضمون بيان کرد: ” براي بهبود سازمان تيم را بهبود بدهيد.”

۴. بهره‌وري، ارتباطات و اهداف شرکت به طور مؤثرتري حاصل مي‌شود

يکي از مهم‌ترين مزاياي ايجاد يک سياست کار از راه دور قوي اين است که کارمندان و سرپرستان به طور کلي کار بيش‌تري را انجام مي‌دهند. ناظر آزاد شده که در هر نقطه‌اي مي‌تواند کار کند، سرپرستي است که مي‌تواند در هر نقطه و هر زمان مديريت امور را بر عهده داشته باشد. هنگامي که کار از راه دور به عنوان روال يک شرکت مشخص شده‌است، پس از آن ناظر زندگي و کار را با هم ادغام مي‌کند تا زمان، تلاش و نتايج خود را به طور مؤثر مديريت کند.

از نقطه نظر زماني، وقتي يک سرپرست يا ناظر زمان رفت و آمد را به زمان کار و توليد اختصاص مي‌دهد، هم سرپرست و هم سازمان مؤثرتر و کارآمدتر مي‌شوند.

۵. در هزينه‌ها صرفه‌جويي مي‌شود، نتيجه‌اي که به سود بالاتر تبديل مي‌شود
اخيراً فيسبوک مفهوم انتقال مديران به سمت کار 100٪ از راه دور را اعلام کرد و اين باعث کاهش اثرات زيست محيطي دفتر يک شرکت مي‌شود. اين تصميم مزاياي مالي بيش‌تري براي تعديل دستمزد مديران بر اساس منطقه‌شان داشت. اجازه کار دادن به مديران در شهرهاي مختلف در سراسر کشور و تنظيم دستمزد آن‌ها متناسب با شهري که مدير اجرايي آن را انتخاب مي‌کند مي‌تواند ميليون‌ها دلار صرفه‌جويي براي شرکت‌هاي بزرگتر در پي داشته باشد. اين‌ها هزينه‌هاي واقعي است که مي‌تواند در جهت افزايش کارها، پاداش و جذب کارمندان و سرمايه‌گذاري مجدد در محصولات و خدمات آينده استفاده شود.

۶. امکان را براي مدل‌سازي مؤثر رفتارهاي دورکاري فراهم مي‌کند
مديران در بسياري از زمينه‌هاي سازمان از رفتار عالي کاري و هنجارهاي فرهنگي الگوبرداري مي‌کنند. يکي از زمينه‌هايي که اغلب براي سرپرستان و مديران مورد غفلت واقع مي‌شود، توانايي کار از راه دور است. شرکت‌ها يا سازمان‌ها غالباً اجازه‌ي کار از راه دور را به کارمندان مي‌دهند، اما از سرپرستان و مديران مي‌خواهند که براي تامين دسترسي و اهداف مدل‌سازي، کار خود را در دفتر ادامه دهند. با اين حال، در عصر ديجيتال و در زمان بحران کرونا ويروس، بسيار مهم است که مديران ارشد نمونه‌اي از چگونگي کار موثر از يک مکان دور را تعيين کنند. اين حالت الگو مي‌تواند به نمايش ارتباطات از راه دور مؤثر، استفاده از سيستم‌هاي الکترونيکي‌، رهبري در جلسات از راه دور و نمايندگي از راه دور کمک کند.

تغييرات محل کار بر هر نسلي تأثيرگذار است. نسل هزاره ممکن است تغييرات کار در فناوري، تفکر خارج از جعبه و راه‌حل‌هاي نوآورانه را اراحت‌تر بپذيرند، اما آنها هنوز به رهبراني نياز دارند که بتوانند به آنها کمک کنند هنر کار از خانه را به طور مؤثر درک کنند و کار و زندگي شخصي خود را به گونه‌اي کارآمد متعادل کنند تا دچار فرسودگي و خستگي بيش از حد نشوند.

۷. توانايي شرکت‌ها را در استخدام بهترين نامزدهاي اخذ پست موجود افزايش مي دهد
کارفرماياني که دامنه‌ي شغلي خود را گسترش مي‌دهند، کيفيت سازمان خود را بهبود مي‌بخشند. بخش قابل‌توجهي از نيروي کار در پنج سال آينده واجد شرايط بازنشستگي خواهد بود و با وجود تعداد زياد نيروي کار زير 30 سال، کسب و کارها بايد براي جذب نسل جوان بيشتر تلاش کنند. اين امر به ويژه براي کارکناني که مهارت‌هاي مهمي دارند و تقاضاي زيادي براي‌شان وجود دارد، بسيار مهم است. بهره‌گيري از فناوري و امکان انعطاف‌پذيري به شرکت‌هاي کوچک‌تر کمک مي‌کند تا با شرکت‌هاي بزرگتري مانند Facebook ، Google و Verizon به رقابت بپردازند. مشاغل کوچک‌تر براي جذب مؤثرترين نيروي کار بايد فرصت‌هاي رقابتي به نسل جديد کارکنان ارائه دهند.

مزاياي دورکاري ۸: باعث افزايش بهره‌وري منابع طبيعي مي‌شود
کار از راه دور نه تنها باعث صرفه‌جويي در هزينه و وقت سازمان و کارمندان مي‌شود بلکه به محيط زيست نيز کمک مي‌کند. شرکت Fortune 500 Verizon به عنوان يکي از 100 کارفرماي برتر، بيش از يک دهه است که از سياست‌هاي کار از راه دور استفاده مي‌کند. و به دليل مزاياي اثبات‌شده‌اي که اين شيوه دارد، همچنان اين کار را ادامه مي دهد. اين شرکت در اوايل تجربه کار از راه دورش، گزارشي “براي مطالعه کارمندان در چندين مکان انجام داد تا تأثيرات کار از راه دور را تعيين کند. ورايزون دريافت که بيش از شش ماه، کارکنان 10،680 ساعت (445 روز) در رفت و آمدهاي‌شان صرفه‌جويي داشته‌اند. در مارس 2011، آن‌ها 62000 مايل کم‌تر رانندگي کردند. کمتر از 200 کارمند ورايزون از طريق کار از راه دور و در مدت شش ماه در بيش از 18،000 گالن سوخت صرفه‌جويي کردند. ”

نتيجه / هدف مورد نظر تعريف شده‌است
نتيجه مطلوب اين مورد کسب و کار براي شرکت ايجاد سياست کارمند / سرپرست است که به رهبران سطح بالا، مديران، سرپرستان و مديران ارشد اجازه مي‌دهد تا از راه دور و در محل مورد انتخاب خودشان کار کنند. براي سازمان‌هايي که داراي فعاليت‌هاي توانمندسازي هستند، امکان جابجايي سرپرستان به نقش سفير برند مي‌تواند روابط جديد، بازارهاي جديد و فرصت‌هاي جديدي را ايجاد کند، مزايايي که کار کردن در يک مکان خاص هرگز نتوانسته به هيچ سازماني ارائه دهد.

هنگامي که ناظران به کار از راه دور در نقاط مختلف تشويق مي‌شوند، ايده‌هاي جديد کشف مي‌شوند و راه‌حل‌هاي جديد پيدا مي‌شوند. به عنوان نمونه، يک سياست کار از راه دور مي‌تواند به ترتيب زير باشد:

“هم ناظران و هم مديران، تشويق مي‌شوند که وقتي به مدت بيش از پنج سال کارمندي با کارايي بالا بوده‌اند و قرار است محل زندگي‌شان را به نفع خانواده‌شان يا سازمان تغيير بدهند، از يک سياست صد درصدي دورکاري استفاده کنند. ”

اندازه‌گيري معيارهاي موفقيت
کار از راه دور براي کسب و کارها منطقي به نظر مي‌رسد. اين واقعيت توسط يک مطالعه از شرکت گالوپ در سال 2017 بيش‌تر سنديت يافته‌است. نتايج اين مطالعه که نشان داد کارمندان شاغل که از خانه کار مي‌کنند طولاني‌تر (چهار ساعت بيش‌تر در هفته)، مشغول کار هستند (32٪ در مقابل 28٪) و غيبت کم‌تري دارند.

شرکت‌ها بايد کارمندان را تشويق به همکاري با مديران خود و اداره منابع انساني کنند تا تصميمي اتخاذ کنند که به نفع کارمندان و شرکت باشد. تصميم‌گيري در مورد دورکاري به موارد زير مربوط مي‌شود:

– در صورتي که محل اقامت کارمندان بايد داخل يا خارج از شعاع 50 کيلومتري دفتر کار باشد

– هر چند وقت يک بار اعضاي تيم مي‌توانند براي جلسات اجباري حضوري به دفتر گزارش دهند

– چه کسي هزينه‌هاي سفر مرتبط به مکان‌هاي اداري را در صورت لزوم براي انجام ماموريت سازمان و اولويت‌هاي اصلي پرداخت مي‌کند

– چه کسي واجد شرايط کارمند دورکار شناخته مي‌شود

– چه معيارهايي براي حفظ عملکرد کار و تناسب فرهنگي در سازمان تعيين مي‌شود.

کارمندان مي‌خواهند براي خدمت به سازمان‌هاي خود الهام بگيرند. کسب و کارها و رهبران کسب و کارها بايد در مورد بحث و ارزيابي تأثير کوويد-۱۹، نرمال جديد کار را در نظر بگيرند. اين بحران ممکن است يک نرمال جديد براي جامعه کسب و کاري ايجاد کرده باشد زيرا به کار از راه دور يا همان چيزي که ما آن را کار بدون رفت و آمد مي‌ناميم مربوط مي‌شود.

کسب و کارهاي کوچک و صاحبان کسب و کارها در روزهاي آينده شرايط را براي جوامع رقم خواهند زد. کسب و کارهايي که تمايل زيادي براي ادامه کارشان و بهره‌وري و کارآيي بالا در کارشان دارند، قطعا تمام ابزارهايي که به آنها کمک خواهند کرد را در نظر مي‌گيرند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره