برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ویدئویی دیدنی از یک روز در «میلان» ایتالیا

منبع
کجارو
بروزرسانی

کجارو/ ميلان پايتخت مد جهان و يکي از بزرگ‌ترين شهرهاي ايتاليا است. اين شهر با بناهاي تاريخي و قدمتي ديرين، يکي از شهرهاي توريستي اروپا محسوب مي‌شود.

ميلان، پايتخت مد جهان و دومين شهر پرجمعيت ايتاليا است. اين شهر که در منطقه لومباردي قرار دارد، همواره يکي از تاثيرگذارترين شهرهاي اروپا تلقي شده و از شهرهاي پيشروي جهان در زمينه اقتصاد، هنر، حمل‌ونقل، آموزش، سرگرمي و رسانه‌ها است.

ميلان در قرن ۶ پيش از ميلاد مسيح پايه‌گذاري شد و تا سال ۲۲۲ ميلادي، به‌عنوان منطقه‌اي خودمختار، قلمروي اينسوبري‌ها محسوب مي‌شد. پس از قدرت گرفتن اينسوبري، امپراتوري روم باستان در صدد تصرف اين شهر برآمد و پس از فتح آن، نام «مديولانوم» را بر آن گذاشت. توسعه اين شهر تا جايي پيش رفت که به‌عنوان پايتخت روم غربي و پايتخت پادشاهي ايتاليا برگزيده شد. ميلان همچنين ايفاگر يکي از نقش‌هاي کليدي در دوران رنسانس بود و به‌عنوان دوک‌نشين ميلان، يکي از مناطق تشکيل‌دهنده امپراتوري مقدس روم محسوب مي‌شد.

امروزه ميلان به‌واسطه چنين قدمتي، از جاذبه‌هاي ديدني پر شماري برخوردار است که تاريخ غني ايتاليا را به نمايش مي‌گذارد. نام اين شهر که قلب اقتصادي ايتاليا و مرکز بانک‌هاي اين کشور است، با معماري‌هاي برجسته، پوشاک مدرن، طرفداران متعصب فوتبال، ريزوتو و پنير ماسکارپونه گره خورده است. از جمله جاهاي ديدني ميلان مي‌توان به خانه اپراي لا اسکالا، قصر سفورزا، گالري ويتوريو امانوئل، ورزشگاه سن‌سيرو و کليساي جامع ميلان اشاره کرد. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره