logo

طنز/ گونه شناسی جانوران رو مخ

منبع
روزنامه شهروند
بروزرسانی
طنز/ گونه شناسی جانوران رو مخ

روزنامه شهروند/ امروز قصد داريم در مورد يک گونه جانوري به ظاهر بي‌آزار صحبت کنيم. زيستگاه اصلي اين دسته از جانوران اينستاگرام است هرچند مشاهده شده در توييتر هم به فعاليت مي‌پردازند. آن‌ها قربانيان خود را به صورت رندوم انتخاب مي‌کنند. ما هيچ الگوي مشخصي را در رفتار آن‌ها مشاهده نکرديم و همين موضوع، پيچيدگي امر را بيشتر مي‌کند. هرچند آن‌ها قربانيان‌شان را نمي‌خورند اما تا سر حد مرگ شکنجه‌شان مي‌کنند. اصلا کاش قربانيان خود را مي‌خوردند واقعا خورده شدن بهتر از آن است که آدم را زير پست قرعه‌کشي يک عدد بيگودي منشن کنند. يک عدد بيگودي واقعا به چه درد مي‌خورد؟
متاسفانه هيچ يک از حروف الفبا از دست آن‌ها در امان نيستند. اسمتان با هر حرفي شروع شود اين زامبي‌ها شما را پيدا مي‌کنند و در زير پست‌هاي قرعه کشي منشن مي‌کنند. اما چرا؟ ما از دانشمندان خواستيم تا مطالعه‌اي را روي اين گونه عجيب از موجودات زنده انجام دهند و نتيجه را به ما گزارش کنند. هنوز انگيزه اين
منشن کردن‌ها مشخص نيست. دانشمندان مي‌گويند: «لااقل دوست خودت رو منشن مي‌کردي حيوان». اما آن‌ها دست بردار نيستند و از هيچ جنبنده‌اي نمي‌گذرند. برخي معتقدند علت اين منشن کردن‌ها باخت‌هاي فراواني است که اينها در زندگي‌شان داده‌اند و اکنون بيش از هر زمان ديگري به يک برد سه امتيازي يا حتي يک عدد بيگودي احتياج دارند. برخي جانورشناسان مي‌گويند آنها ساديست دارند و از اين آزار دادن ديگران لذت مي‌برند.
رئيس اتحاديه زامبي‌هاي منشن‌کننده در گفت‌وگو با شهرونگ بيان داشت: «دانشمندان بيخود شلوغش مي‌کنند. چقدر بخيليد، چشم نداريد ببينيد يک نفر چيزي برنده مي‌شود. حالا مگه چي مي‌شه؟ يه منشنه ديگه».
دانشمندان اما نظر ديگري دارند. آنها معتقدند اين منشن‌شدن‌ها روح و روان انسان‌ها را مي‌سابد. آدم‌ها منشن مي‌شوند، برايشان نوتيف مي‌آيد، با ذوق سراغ گوشي خود مي‌روند و مي‌بينند هيچ کس به فکر آن ها نبوده. وجود آنها براي هيچ‌کس اهميتي ندارد. آن‌ها جز يک وسيله براي برنده شدن ديگري در قرعه کشي نيستند. آنها مشتي حروف بي‌معني بعد از علامت @ هستند که هيچ ارزشي ندارند. اين منشن کردن‌ها اين حقيقت را پرت مي‌کند توي صورت انسان‌ها و آنها را آزرده مي‌کند.
رئيس اتحاديه زامبي‌هاي منشن‌کننده ضمن تاييد حرف دانشمندان گفت: «خب عزيزم خودتم داري ميگي حقيقت، حقيقتم تلخه، چه بهتره که ما اينجا تو اينستاگرام بهت بگيم تا پس‌فردا رفيقت اين حقيقتو با تکنيک خنجر از پشت بهت
 يادآور بشه.»
سوال بعدي ما از دانشمندان اين بود که چه بايد کرد؟ در مجموع براي مقابله با اين گونه خاص جانوري مي‌توان سه رويکرد اتخاذ کرد.
رويکرد پيشگيرانه: در اين رويکرد از ريشه ديليت اکانت کنيد، محض احتياط مودم را هم خاموش کنيد تا ديگر دست‌شان به شما نرسد.
رويکرد سخت: در اين روش پس از منشن شدن برويد و هر چه فحش بلد هستيد در جواب منشنش بنويسيد.
رويکرد درون ريز: در اين روش بريزيد توي خودتان و بي‌خيال از کنارشان رد شويد.

سعيده حسني  طـــنــزنـويــس

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره