برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دیدنی-خواندنی

سالروز شهادت «ادواردو آنیلی»؛ شاهزاده میلیاردر ایتالیا

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
سالروز شهادت «ادواردو آنیلی»؛ شاهزاده میلیاردر ایتالیا

باشگاه خبرنگاران/ ادواردو آنيلي، فرزند جياني آنيلي سناتور و ميلياردر ايتاليايي، در ۶ ژوئن ۱۹۵۴ در نيويورک به دنيا آمد.

پدرش صاحب کارخانه ماشين سازي فيات، فراري، اوبکو، لامبورگيني، لانچيا، آلفارمو، چندين کارخانه صنعتي، بانک‌هاي خصوصي، شرکت‌هاي طراحي مد و لباس، روزنامه‌هاي لاستامپا، کوريره، دلاسرا و باشگاه فوتبال يوونتوس بود، اما او به تمامي ثروت و شهرت خانوادگي خود پشت کرد و برخلاف ميل خانواده و طرد شدن از سمت آن‌ها مسلمان و شيعه شد.

ادواردو که بعد از مسلمان شدن نام خود را به مهدي تغيير داد، در باره مسلمان شدنش اينگونه گفت: " زماني که در دانشگاه نيويورک درس مي‌خواندم، يک روز در کتابخانه قدم مي‌زدم و کتاب‌ها را نگاه مي‌کردم چشمم افتاد به قرآن و کنجکاو شدم که ببينم در قرآن چه چيزي آمده است.

آن‌را برداشتم و شروع کردم به ورق زدن و آيات آن را به انگليسي خواندم، احساس کردم اين کلمات، کلمات نوراني است و نمي‌تواند گفته بشر باشد، اين بود که بسيار تحت تاثير قرار گرفتم اين شد که آن را امانت گرفتم و بيشتر مطالعه کردم و احساس کردم که آن را مي‌فهمم و قبول دارم. "


سوءقصد به جان ادواردو آنيلي
ادواردو بعد از مسلمان شدن از ترس سوءقصد صهيونيست‌ها به رايزن سفارت ايران در ايتاليا گفته بود که صهيونيست‌ها او را به خاطر اسلام آوردن خواهند کشت و از قتل او را خودکشي، حادثه يا بيماري عنوان خواهند کرد.

خانواده اش او را در يک تيمارستان خصوصي بستري کردند و در ۱۵ نوامبر سال ۲۰۰۰ (۲۴ آبان ۱۳۷۹) در يک واقعه مشکوک در سن ۴۶ سالگي به شهادت رسيد.کاربران فضاي مجازي به مناسبت سالروز شهادت اين شهيد شيعه، هشت #ادواردو_آنيلي را در توئيتر داغ کردند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره