logo

روانشناسی/ تست شخصیت شناسی با غذا‌های مورد علاقه

منبع
تابناک با تو
بروزرسانی
روانشناسی/ تست شخصیت شناسی با غذا‌های مورد علاقه

تابناک با تو/ علم روانشناسي قادر است که افراد مختلف را با توجه به ذائقه غذايي شان شناسايي و ويژگي‌هاي شخصيتي شان را بيان کند. در واقع شخصيت افراد را مي‌توان از طريق ذائقه غذايي و علاقه آن‌ها نسبت به خوراکي‌هايي که دوست دارند، مشخص نمود. از اين رو هر غذايي که مورد علاقه شما باشد، مي‌تواند نمايانگر يک نوع شخصيت و اخلاق‌هاي فردي شما باشد؛ بنابراين با توجه به يافته‌هاي تحقيقات صورت گرفته، مشخص شده است که بر اساس تمايلات و ذائقه غذايي افراد، مي‌توان شخصيت‌هاي برونگرا، درونگرا، احساساتي، منطقي، عصبي و… را مشخص کرد.
در اين مطلب، کافي‌ست بگوييد چه غذايي را دوست داريد تا ما نوع شخصيتتان را بگوييم.

۱. تيپ شخصيتي برونگرا
افراد برونگرا، انرژي خود را از دنياي بيرون و تعامل با افراد دريافت مي‌کنند. در واقع اين تيپ شخصيتي شامل افرادي اجتماعي، سرخوش، ريسک پذير، رقابت طلب، واقع گرا و… هستند. از اين رو ذائقه غذايي معمول اين افراد بيشتر به سمت غذا‌هاي پرچرب و پرکالري و به خصوص تنقلات ترش و شور مي‌باشد. انواع خوراکي‌هاي مورد علاقه اين افراد پيتزا، انواع استيک ها، ساندويچ ها، چيپس سيب زميني، بستني، غذا‌هاي تند، آجيل‌ها و… مي‌باشد.

۲. تيپ شخصيتي درونگرا
در مقابل تيپ شخصيتي برونگرا، افراد درونگرا ارتباط بسيار محدودي با اطرافيان خود دارند و ترجيح مي‌دهند که در تنهايي و در زندگي شخصي خود تايم بگذرانند. از اين رو افرادي ساکت، خجالتي، محافظه کار مي‌باشند که به سختي مي‌توانند با افراد ديگر ارتباط برقرار نمايند. غذا‌هاي مورد علاقه اين تيپ شخصيتي بيشتر به سمت غذا‌هاي شيرين و گوشت مي‌باشد. البته ناگفته نماند که اين دسته از افراد جزو گروه‌هاي بدغذا قرار گرفته و اشتهاي زيادي به انواع غذا‌ها ندارند. انواع خوراکي‌هاي مورد علاقه اين افراد گوشت گريل شده و کبابي، سوسيس و کالباس، نوشيدني‌هاي شيرين و… مي‌باشد.


۳. تيپ شخصيتي وظيفه شناس
تيپ شخصيتي وظيفه شناس و مسئول هميشه با دقت در مورد هر امري فکر کرده و بهترين آن را عملي مي‌سازد. از اين رو در محيط کاري مي‌توان اين افراد را به راحتي و سريع شناسايي کرد. همچنين اين افراد مسئله تناسب اندام را مورد توجه قرار داده و در ميان آن‌ها کمتر افراد چاق و با اضافه وزن مشاهده خواهيد کرد.
شخصيت شناسي اين افراد بر اساس علايق غذايي آنان به گروه ميوه و سبزيجات دسته بندي مي‌شود. معمولاً اين افراد تعداد وعده‌هاي غذايي بيشتري را، اما با حجم خوراکي و غذاي کمتر سرو مي‌نمايند. انواع ميوه‌ها جزو اولويت‌هاي اين افراد بوده و علاقه خاصي به ميوه‌ها دارند. در کنار آن به غذا‌هاي شيرين، سبزيجات، غذا‌هاي کم چرب، انواع سوشي ها، انواع سالاد‌ها و… نيز علاقه‌مند هستند.


۴. تيپ شخصيتي مهربان
تيپ شخصيتي مهربان و خوش اخلاق جزو افراد خوش خوراک بوده که هميشه از غذا خوردن نهايت لذت را مي‌برند. اين افراد معمولاً اکثر غذا‌ها را دوست دارند، اما مي‌توان غذا‌هاي پرچرب و تنقلات را جزو اولويت‌هاي آنان دانست. از اين رو خوراکي‌هاي مورد علاقه اين افراد گوشت، انواع ساندويچ‌ها و برگر، آجيل، شکلات، بستني و… مي‌باشد.


۵. تيپ شخصيتي عصبي
تيپ شخصيتي عصبي و پرخاشگر، طرفدار غذا‌هاي تند و پرادويه مي‌باشند. خوراکي‌هاي مورد علاقه اين افراد غذا‌هاي تند فست فودي با سس‌هاي پر از فلفل مي‌باشد. از اين رو غذا‌هاي پرکالري و ادويه دار، سمبوسه گوشت، فلافل، غذا‌هاي دريايي و… مورد علاقه اين تيپ شخصيتي مي‌باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره