logo

زیباترین دریاچه های اروپا را بهتر بشناسید

منبع
همگردي
بروزرسانی

همگردي/ چيزهاي معدودي در جهان وجود دارند که به اندازه يک درياچه زيبا خارق العاده هستند. اقيانوس ها، رودخانه ها، آبشارها و دلتاها همگي جذابيت خاص خود را دارند، اما درياچه ها کلمه آرامش را معنا مي کنند. درياچه ها به تنهايي از خيره کننده ترين زيبايي هاي طبيعت بشمار مي روند؛ چه برسد به زمانيکه بين کوه ها يا ساير نقاط ديدني طبيعي ديگر قرار بگيرند. اروپا مملو از درياچه هاي بسيار زيبا و تماشايي بوده که با منظره هاي طبيعي خارق العاده احاطه شده اند. با ما در مقاله زيباترين درياچه هاي اروپا همراه باشيد تا شما را با شماري از درياچه هاي شگفت انگيز اروپا آشنا کنيم. قطعا، آشنايي با درياچه هاي مشهور اروپا برايتان جالب خواهد بود.

درياچه کومو Lake Como
درياچه کومو Lake Como ايتاليا يکي از زيباترين درياچه هاي اروپا است؛ شايد هم به همين دليل بعنوان صحنه فيلمبرداري يکي از موزيک ويديوهاي جان لجند John Legend، خواننده آمريکايي و همچنين بعنوان محل برگزاري مراسم ازدواج او انتخاب شد. پس زمينه فوق العاده زيباي کوهستاني در اطراف اين درياچه، معماري خيره کننده شهرهاي کنارش و شکل عجيب درياچه کومو Lake Como باعث شده تا اين درياچه به يکي از درياچه هاي شگفت انگيز اروپا و مقصد گردشگري عالي براي يک سفر رمانتيک تبديل شود.
  
درياچه بلد Lake Bled
درياچه بلد Lake Bled در طول سالهاي اخير بسيار مشهور شده است؛ تنها به اين دليل که اين منظره طبيعي بي نظير نمي توانسته تا از چشمها پنهان بماند. درياچه بلد Lake Bled که بين قله هاي کوه هاي آلپ در شمال غربي اسلووني قرار دارد، داراي يک جزيره کوچک نيز هست. اين جزيره که جزيره بلد Bled island ناميده مي شود، يک کليساي کوچک دارد که معمولا در آن مراسم عروسي برگزار مي گردد. اين مورد از درياچه هاي مشهور اروپا همچنين جايگاه برگزاري مسابقات قايقراني نيز بوده است.

  
درياچه هالشتات Hallstättersee
درياچه هالشتات Hallstättersee و روستاي آن آنچنان زيبا بوده که انگار از يک داستان شاه پريان بيرون آمده اند. اين درياچه که در قسمت شمالي اتريش واقع شده، يک لوکيشن توريستي ويژه ماهيگيري بشمار مي رود. در حقيقت، در سالهاي اخير به همراه روستاي زيبايش که در فهرست ميراث جهاني يونسکو قرار دارد، بسيار مورد توجه قرار گرفته است. گردشگران از سرتاسر دنيا به اين منطقه مي آيند تا از اين مورد از زيباترين درياچه هاي اروپا و روستاي تماشايي ديدن کنند.
  
درياچه ژنو Lake Geneva
درياچه ژنو Lake Geneva يکي از ديدني ترين درياچه هاي اروپا بشمار مي رود و بين فرانسه و سوئيس تقسيم شده است. در کناره اين درياچه، شهرهاي بزرگي قرار گرفته و مساحت درياچه در حدود 8000 کيلومتر مربع است. چه در فصل زمستان به اين منطقه سفر کنيد يا در تابستان، فعاليتهاي بسيار زياد و متنوعي را مي توانيد در آنجا انجام دهيد؛ فعاليتهايي مانند کاياک سواري، قايق سواري، شنا و موج سواري.

درياچه بريز Lake Braies
درياچه بريز Lake Braies که نام آلماني آن پراگسر وايلدسي Pragser Wildsee بوده، يکي از درياچه هاي شگفت انگيز اروپا بشمار مي رود. زيبايي خارق العاده و بکر اين درياچه کوچک که در بالاي رشته کوه دولوميت Dolomites در شمال ايتاليا قرار گرفته، تنها با مکان خيره کننده آن در بين قله هاي کوهستاني هماهنگي دارد. بهترين روش براي بازديد از اين درياچه و گشت و گذار در اطرافش، اين است که از روشهاي سنتي استفاده کرده و با يک قايق چوبي پارو دار از يک سر تا سر ديگرش را بپيمائيد.
  
درياچه آنسي Lake Annecy
درياچه آنسي Lake Annecy سومين درياچه بزرگ در فرانسه بوده و يک مقصد گردشگري محبوب براي علاقمندان به شنا و ورزشهاي آبي بشمار مي رود. اين درياچه همچنين يکي از قديمي ترين درياچه هاي اروپا نيز هست، زيرا قدمت شکل گيري آن به بيش از 18 هزار سال پيش و زمانيکه يخچالهاي طبيعي بزرگ کوه هاي آلپ ذوب شده اند، باز مي گردد. اين مورد از درياچه هاي مشهور اروپا آبي بسيار شفاف و تميز دارد.

  
درياچه واست وادر Wastwater
درياچه واست وادر Wastwater در بخش غربي منطقه درياچه اي انگلستان قرار گرفته و در حدود 4.8 کيلومتر طول دارد. اين درياچه، عميق ترين درياچه انگلستان بوده و با برخي از مرتفع ترين کوههاي بريتانياي کبير که قله اسکيفل پايک Scafell Pike نيز بين آنها قرار دارد، احاطه شده است. در دهه هشتاد، برخي افراد ناشناس يک باغ از گنوم ها را در کف اين درياچه کاشتند و همين باعث شد تا غواصان در اين درياچه بطور مداوم به جستجوي اين باغ و گنوم هاي آن مشغول باشند. متاسفانه، تعداد محدودي از غواصان در دهه 90 در اين درياچه فوت کرده و باعث شد تا غواصي در اين منطقه محدود شود.
  
درياچه سون فيورد Sognefjord
کشور نروژ بخاطر فيوردهاي خيره کننده خود که گذرگاه هاي طولاني و باريک جريان آب هستند و بر اثر فرسايش يخچالهاي طبيعي بوجود آمده، شهرت دارد. درياچه سون فيورد Sognefjord که در غرب نروژ واقع شده، با 205 کيلومتر طول بزرگترين درياچه کشور بشمار مي رود. اندازه بزرگ اين مورد از درياچه هاي مشهور اروپا و صخره هاي پر شيب و خارق العاده اطرافش باعث شده تا اين فيورد يا گلوگاه نام پادشاه فيوردها را کسب نمايد.
  
درياچه هاي پليتويک Plitvice Lakes
پارک ملي درياچه هاي پليتويک Plitvice Lakes کرواسي، يکي از زيباترين درياچه هاي اروپا بوده و در شهرستانهاي سنج و کالوواک واقع شده است. زيبايي طبيعي و خيره کننده اين پارک باعث شد تا در سال 1979 در فهرست ميراث جهاني يونسکو قرار گيرد. اين پارک داراي 16 درياچه بوده که مملو از آبشارهاي مختلف هستند و به همين دليل، يک منظره طبيعي منحصر بفرد را خلق کرده که مشابه آن در هيچ جاي قاره اروپا يافت نمي شود.

  
درياچه سايما Lake Saimaa
فنلاند کشوري با عميق ترين درياچه ها در جهان است. 188 هزار درياچه اين کشور باعث شده تا فنلاند دومين کشور با بيشترين تعداد درياچه روي سياره زمين باشد. درياچه سايما Lake Saimaa در جنوب شرقي با مساحت حدود 4400 کيلومتر مربع، بزرگترين درياچه در کشور است. اندازه بزرگ اين درياچه، سطح بسيار زيبا و درخشانش و شهرها و قلعه هاي دوست داشتني که در کناره اين درياچه قرار گرفته اند، درياچه را به جذاب ترين درياچه فنلاند تبديل مي کنند.
  
درياچه ماجيوره Lake Maggiore
درياچه ماجيوره Lake Maggiore دومين درياچه بزرگ در ايتاليا و بزرگترين درياچه در جنوب سوئيس بشمار مي رود. اين درياچه در کانتون تيسينو Ticino Canton در سوئيس و منطقه هاي پيدمونت Piedmont و لمباردي Lombardy در ايتاليا واقع شده است. درياچه ماجيوره Lake Maggiore بخاطر آب و هواي معتدلش شهرت دارد. باغهايي که در کناره هاي اين درياچه واقع شده، يکي از مشهورترين ويژگي هاي آن هستند و فرصت فوق العاده اي براي يک پياده روي رمانتيک فراهم مي آورند.

درياچه اهريد Lake Ohrid
درياچه اهريد Lake Ohrid مقدونيه به احتمال زياد کم شهرت ترين و دست کم گرفته شده ترين درياچه در اين فهرست است. اين موضوع کاملا عجيب و بي اساس به نظر مي رسد، چرا که سطح آبي رنگ و خارق العاده اين درياچه در هيچ بخش از قاره اروپا يافت نمي شود. شهرهايي که در اطراف اين درياچه قرار دارند، داراي کليساهاي بسيار زيبا بوده و يک قلعه در نزديکي آنها قرار گرفته است. به همين دليل، درياچه اهريد Lake Ohrid و شهرهاي اطرافش همگي در فهرست ميراث جهاني يونسکو جاي گرفته اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره