برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دیدنی های موناکو؛ دومین کشور کوچک جهان

منبع
کجارو
بروزرسانی

کجارو/ اگرچه موناکو دومين کشور کوچک جهان پس از واتيکان است اما جاذبه‌هاي گردشگري بسياري در خود دارد. با کجارو همراه باشيد تا با ۱۰ جاذبه‌ي برتر آن بيشتر آشنا شويد.موناکو، شاهزاده‌نشيني در دل اروپا است که خانواده گريمالدي (Grimaldi) از قرن ۱۳ در آن حکومت مي‌کنند. شهرت موناکو به خاطر مسابقات اتومبيل‌راني و داستان‌هاي عاشقانه‌ي آن است. گردشگران مي‌توانند در اين کشور پر زرق‌و‌برق شانس حس کردن شهرت و ثروت را داشته باشند.

 بندر فونوي
فونوي (Fontvieille) بندرگاهي است که ثروتمندان و افراد مشهور در آن جولان مي‌دهند؛ کساني‌که هزاران دلار در روز براي لنگر انداختن کشتي‌هايشان مي‌پردازند. در اين لنگرگاه، فضاي کافي براي ۲۷۵ کشتي با اندازه‌هاي مختلف وجود دارد.
علاوه بر اين تمام امکانات لازم براي قايق‌راني در آن ديده مي‌شود، درحالي که اين بندر پنجاه سال پيش، تنها قدري شن و سنگ بود. از بالاي صخره‌ي موناکو مي‌توان چشم‌اندازي زيبا از اين بندر را نظاره کرد.

 کليساي جامع نيکولاس
کليساي نيکولاس (Nicholas ) کليساي ملي موناکو محسوب مي‌شود که علت نامگذاري آن به اين نام، اولين کليساي کاتوليک در موناکو است که در قرن ۱۳ ساخته و در قرن ۱۹ تخريب شده است.
اين کليسا امروزه با نام کليساي Our Lady شناخته مي‌شود که به معني «بانوي معصوم» است. اين کليسا با داشتن نمايي از جنس سنگ مرمر بسيار زيبا و آرامش‌بخش است.

 موزه اقيانوس شناسي
علاقه‌مندان به تمامي چيزهاي دريايي بي‌شک از تماشاي موزه‌ي اقيانوس‌شناسي در موناکو که به علوم دريايي اختصاص دارد، لذت خواهند برد. اين موزه که مشرف به درياي مديترانه است، در سال ۱۹۱۰ ساخته شده است.
اقيانوس‌شناسي به نام Jacques-Yves Cousteau به مدت ۳ دهه مديريت اين موزه را برعهده داشته است. در اين موزه از کوسه و لاک‌پشت گرفته تا مدل‌هاي کشتي و اسکلت جانوران دريايي يافت مي‌شود. جالب است بدانيد در زيرزمين اين موزه، آکواريومي با ۴۰۰۰ گونه ماهي با اکوسيستم آب‌هاي مديترانه‌اي و استوايي وجود دارد.

 ساحل لاروتو
 ساحل لاروتو (Larvotto) معروف‌ترين و البته تنها ساحل در موناکو است که به جاي اين که شني باشد، کلوخي و زبر است و براي قدم زدن بر روي آن حتما بايد کفش پوشيد.
استفاده از برخي جاهاي اين ساحل، رايگان و برخي ديگر نيازمند پرداخت هزينه است. ساحل لاروتو تنها اندکي با مونته‌کارلو (Monte Carlo) فاصله دارد و در طول اين ساحل، خيابان معروف پرنسس گريس (Princess Grace) قرار گرفته است.

 جاردين اگزوتيک
جاردين اگزوتيک (Jardin Exotique) يک باغ گياه‌شناسي است که گردشگراني که دوستدار گل وگياه هستند حتما بايد سري به آن بزنند. اين باغ در کنار يک صخره بنا شده است و بيش از ۱۰۰۰ نوع گياه دارد که بيشتر آن‌ها کاکتوس هستند.
جالب است بدانيد عمر بعضي از اين گياهان به بيش از ۱۰۰ سال مي‌رسد. در جاردين اگزوتيک يک موزه‌ي انسان‌شناسي هم وجود دارد که از روزهاي نخستي که بقاياي يک انسان ماقبل تاريخ در اين منطقه کشف شد، بنا شده است.

اگر عاشق سرعت هستيد در سفر به موناکو هرگز مسابقات اتومبيل‌راني جايزه بزرگ موناکو را از دست ندهيد. اين مسابقات يکي از معتبرترين مسابقات اتومبيل‌راني در سراسر دنيا به‌شمار مي‌رود. باريک بودن خيابان‌هاي موناکو و پيچ‌هاي تندي آن، اين مسابقات را تبديل به يکي از دشوارترين و البته جذاب‌ترين مسابقات جايزه بزرگ فرمول ۱ جهان کرده است. رانندگان فرمول ۱ شرکت‌کننده در اين رقابت‌ها موظفند طبق قوانين فرمول ۱ سرعتي کم‌تر از ۳۰۵ کيلومتر بر ساعت داشته باشند.

اين جايزه بزرگ اولين بار در سال ۱۹۲۹ برگزار شد و اولين رقابت فرمول ۱ آن هم در سال ۱۹۵۵ بوده است. اين رقابت‌ها هر ساله در ماه مي و در مسير ثابتي برگزار مي‌شوند.

بندرگاه مونت‌کارلو

بندرگاه مونت‌کارلو (Monte Carlo) مکان ديگري است که در آن ثروتمندان و افراد مشهور قايق‌هاي بادباني گران‌قيمت خود را نگهداري مي‌کنند. در اين بندرگاه که در محله لا کاندامين (La Condamine)، دومين محله‌ي قديمي در موناکو، واقع شده است، مي‌توانيد کشتي سلطنتي متعلق به شاهزاده‌ي موناکو را ببينيد. اين کشتي باشکوه در بندر هرکول (Hercules) در ميان ساير  قايق‌ها و کشتي‌ها لنگر انداخته است.
اين بندرگاه زيبا ظرفيت ۵۰۰ کشتي را دارد. گردشگران مي‌توانند در کافه‌اي نزديک آب استراحت کنند و همزمان از ديدن منظره‌ي قايق هاي لوکس و زيبا لذت ببرند.

گردشگران مي‌توانند در شهر زيباي موناکو که به فرانسوي به آن موناکو ويله (Monaco-Ville) گفته مي‌شود، در ميان قديمي‌ترين مناطق اين کشور قدم بزنند. اين شهر قديمي که با نام  Rocher  به معني صخره هم شناخته مي‌شود، بر روي زميني صخره‌مانند از دل درياي مديترانه بيرون زده است و قدمت آن به قرن ششم قبل از ميلاد برمي‌گردد يعني درست زماني که يونان باستان، مستعمره‌اي را در اين مکان پايه‌گذاري کرد.

مقر فرماندهي گريمالدي‌ها که پايه‌گذاران موناکو بودند، قلعه‌اي باستاني در اين شهر در قرن سيزدهم بوده است. شهر موناکو در طول قرن‌ها هويت قرون وسطايي خود را حفظ کرده است. در اين شهر تعدادي هتل، رستوران، مغازه‌ي سوغاتي‌فروشي و همچنين نشانه‌هاي شهري معروف از جمله قصر شاهزاده، موزه‌ي اقيانوس‌شناسي و باغ‌هاي مارتين مقدس است.

قصر شاهزاده موناکو
اما مي‌رسيم به برترين جاذبه‌ي گردشگري در اين کشور کوچک يعني قصر شاهزاده موناکو که محل رسمي زندگي خانواده سلطنتي گريمالدي در موناکو است و امروزه شاهزاده آلبرت دوم (پسر گريس کلي (Grace Kelly) و شاهزاده رينير) آن را اداره مي‌کند. در قرن دوازدهم اين قصر افسانه‌اي، يک قلعه بوده است که در گذر قرن‌ها ويران شده است. اما شاهزاده رينير (Rainier) اين کاخ را دوباره بازسازي کرده است و شکوه قبلي‌اش را به آن بازگردانده است.

بازديد از اين قصر هر ساله از ماه جون تا اکتبر براي عموم آزاد است. با ورود به اين قصر در ابتدا حياطي را خواهيد ديد که  نقاشي هاي ديواري تاريخي و زيبايي در آن با استفاده از ۳ ميليون سنگ‌ريزه ايجاد شده است. جالب است بدانيد هر روز راس ساعت ۱۱:۴۵ صبح، مردم موناکو در جلوي ورودي اصلي اين قصر جمع مي‌شوند تا از نزديک شاهد مراسم تعويض نگهبان باشند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره