برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

نجات جان مردی ۵۷ ساله پس از هفت بار ایست قلبی

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
نجات جان مردی ۵۷ ساله پس از هفت بار ایست قلبی

باشگاه خبرنگاران/ دانکن استيفنسون، مرد ۵۷ ساله انگليسي، وقتي در حال گشت و گذار در کنار درياچه با دوستان خود بود، دچار حمله قلبي شد. به دليل موقعيت روستايي و شرايط بد آب و هوايي، دوستانش در تلاش براي کمک به او بودند تا اينکه سرانجام موفق شدند از تلفن هتل يکي از روستا‌هاي نزديک با اورژانس تماس بگيرند و درخواست آمبولانس کنند.

متاسفانه خيلي سريع وضعيت اين مرد بدتر شد و او از درد شديد و گرفتگي قفسه سينه رنج مي‌برد. يک ساعت بعد، آمبولانس آمد و امدادگران فهميدند که دانکن از يک حمله قلبي شديد رنج مي‌برد و همين امر باعث شد، تا آن‌ها درخواست يک هلي‌کوپتر کنند و استيفنسون را به سرعت به بيمارستان منتقل کنند. هنگام نشستن هلي‌کوپتر، قلب مرد براي اولين بار متوقف شد، بنابراين او را به سرعت به سمت بيمارستان بردند و در حين پرواز، امدادگران موفق به بازگرداندن نبض به قلب او شدند و دوباره تا هفت بار قلب او متوقف شد.


وقتي استيفنسون به بيمارستان رسيد، تحت عمل جراحي اورژانسي قرار گرفت و در طي آن استنت در يکي از عروق مسدودش قرار گرفت. خوشبختانه استيفنسون بهبودي کامل يافت و تنها سه روز پس از بستري شدن در بيمارستان توانست به خانه خود برگردد.



استيفنسون گفت که او زندگي خود را مديون خدمه آمبولانس هوايي است که موفق شدند او را زنده نگه دارند و علي رغم اينکه قلبش ۷ بار در هلي‌کوپتر اورژانس متوقف شد پزشکان توانستند دوباره او را به زندگي برگردانند، استيفنسون همچنين از دوستانش که براي نجات او تلاش کردند، صميمانه تشکر کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره