برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
دیدنی-خواندنی

جوان‌ترین شهید مدافع حرم ارتش

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
جوان‌ترین شهید مدافع حرم ارتش

باشگاه خبرنگاران/ سروان شهيد مجتبي يداللهي منفرد جوان‌ترين شهيد مدافع حرم ارتش جمهوري اسلامي ايران است متولد 1370 است که در سن 24سالگي به شهداي مدافع حرم پيوست.
او که يکي از تکاوران زبده تيپ 65 نوهد (نيروي مخصوص ارتش جمهوري اسلامي) از اهالي تهران بوده است، داوطلبانه براي دفاع از حريم آل الله در سوريه حضور پيدا کرد و کنار ساير همرزمانش به شهادت رسيد.
همرزم شهيد مجتبي يداللهي منفرد مي‌گويد که روز ۱۹ فروردين بود که ما داخل مقر خودمان در روستاي قلعجيه مشغول امورات جاري بوديم که صداي ماشين آمد و متوجه شديم که مهمان داريم.
شهيد مجتبي يداللهي و سرهنگ علي زماني که فرمانده گردان حضرت قاسم (عليه السلام) در زيتان بودند براي سرکشي و احوال‌پرسي به مقر ما آمده بودند. ورود مجتبي و ساير رفقا مقارن شده بود با نماز ظهر و عصر.
بعد از اقامه نماز جماعت با کلي خنده و شوخي ناهار را با همديگر خورديم و صحبت کرديم که در بين صحبت او يک مطلبي ذهن مرا به خود مشغول کرد و با حالت جدي رو به من کرد و گفت: حاج مجتبي اگر زنده برگردم ايران و دوباره برگردم به سوريه، ديگر مسئوليت نفرات قبول نمي‌کنم، فقط نوکري رزمنده را مي‌کنم.
چون براي من تحمل اين بار مسئوليت حفظ جان نفرات خيلي سخت است و من وقتي مي‌بينم از رزمنده‌هاي تحت امر من کسي مجروح مي‌شود ديگر خواب و خوراک ندارم و از وقتي که به اين منطقه آمدم تمام تلاشم بر اين بوده کسي از رزمنده‌هاي تحت امر من مجروح نشود.

نحوه شهادت مجتبي هم گوياي اين مطلب بود که در سنگر خط مقدم و جلوتر از پرسنل تحت امر خود به شهادت رسيد.
۲۱ فروردين ماه سال ۱۳۹۵ شايد روزي تلخي براي همرزمان و دوستان مجتبي بود چراکه او و ۴ نفر از همرزمانش در تيپ ۶۵ نوهد در اين روز در عمليات نيروهاي مقاومت در منطقه عملياتي حلب حاضر شده و بر اثر اصابت تير مستقيم به ناحيه پهلو همگي به شهادت رسيدند.

منابع: باشگاه خبرنگاران - تسنيم

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar