برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اختراع قیچی کار چه کسی بود ؟

منبع
نمناک
بروزرسانی
 اختراع قیچی کار چه کسی بود ؟

نمناک/ نخستين نفري که قيچي را اختراع کرده چه کسي مي باشد و ماجراي اختراع قيچي چيست؟ موارد مهمي درباره اختراع قيچي و تاريخچه آن وجود دارد.

مخترع قيچي و داستان اختراع آن
"لئوناردو داوينچي" يکي از افراد مشهوري است که قيچي را جزء اختراعات مهم تلقي مي کند و آن را يک ابزار بسيار ضروري در خانه همه افراد مي داند. اين روز ها کمتر خانه اي را مي توانيد پيدا کنيد که حداقل يک قيچي در آن وجود نداشته باشد، دقايقي با ما در اين بخش از سرگرمي نمناک همراه باشيد تا با داستان اختراع اين ابزار پرکاربرد آشنا شويد.

قيچي هاي باستاني
مردم مصر باستان از يک نوع قيچي تا 1500 سال قبل از ميلاد مسيح استفاده مي کردند. اين قيچي ها از جنس فلز و معمولاً برنز بودند که دو لبه داشتند و شبيه به قيچي هاي امروزي از انتها تحت کنترل فرد قرار مي گرفتند.

دسته اين قيچي ها باعث جدا شدن دو لبه قيچي مي شد. در واقع هر تيغه يا لبه قيچي براي خودش يک قيچي مجزا محسوب مي شد. کم کم اين قيچي ها از مصر به کشور هاي ديگر و نقاط مختلف دنيا معرفي شدند و مردم ديگر هم از آن استفاده کردند.

روماني ها هم طراحي مردم مصر براي ساخت قيچي را صد سال قبل از ميلاد مسيح شبيه سازي کردند و قيچي هايي شبيه به قيچي هاي امروزي را ساختند. روماني ها هم از موادي مثل برنز براي ساخت قيچي استفاده مي کردند اما اکثر قيچي هاي آن ها از آهن ساخته شده بود. البته نوع قيچي آن ها اين گونه بود که بايد به طور منظم تيز مي شدند.

رابرت هنکليف ، مخترع قيچي هاي امروزي
قيچي ها از قرن 18 در بين مردم رواج پيدا کرد. البته نمي توان مخترع اول و اصلي قيچي را پيدا کرد اما فردي به نام "رابرت هنکليف" از انگلستان مخترع قيچي هاي امروزي محسوب مي شود و اولين کسي بود که از استيل براي ساخت و توليد قيچي هاي مختلف استفاده کرد. البته توليدات او به 200 سال بعد از مرگ "لئوناردو داوينچي" برمي گردد.

ثبتِ نام قيچي ها
قيچي در بين مردم مورد استفاده قرار مي گرفت اما اولين بار مقاله اي در يک ژورنال علمي به چاپ رسيد که در آن در مورد اختراع قيچي صحبت شده بود و مربوط به سال 1995 است. اما در اين مقاله توضيح دادند که انواع مختلف سنگ هاي فلزي و سراميک باعث توليد وسيله اي به نام قيچي شده اند که کاربردهاي زيادي دارد و مي تواند يکي از ابزار ضروري براي همه انسان ها محسوب شود. همچنين بعدها يک کتاب در مورد تاريخچه ابزار مخصوص به اختراع قيچي به چاپ رسيد.

افسانه ها و خرافات در مورد قيچي
جالب است بدانيد که در مورد قيچي، اين ابزار کاربردي، خرافاتي هم وجود دارد. مثلا بعضي از افراد در زمان هاي گذشته معتقد بودند که اگر يک مادر باردار يک جفت قيچي را زير بالش هنگام شب قرار دهد و اين کار را در نزديکي زايمان و در 9 ماهگي انجام دهد، مي تواند زايمان راحت تري داشته باشد.

بسياري از خانم ها به اين خرافات دامن مي زدند و آن ها را اجرا مي کردند يا بعضي از آن ها عقيده داشتند هنگامي که مي خواهيد يک عدد قيچي را به دوست تان بدهيد، نبايد آن را از دست خود بدهيد. بايد قيچي را جايي بگذاريد و دوستتان آن را بردارد، زيرا اگر قيچي را از دست شما بگيرد، رابطه شما قيچي مي شود و به هم مي خورد. يا عده اي عقيده دارند که اگر قيچي را بي دليل باز و بسته کنيد و به هم بزنيد، باعث ايجاد دعوا خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره