برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

شکار پرنده توسط لاک پشت غول پیکر

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی

باشگاه خبرنگاران/ به نقل از cam.ac.uk، لاک پشت غول پيکر "گياهخوار" سيشل، به نام Aldabrachelys gigantea، در اقدامي جالب به يک جوجه حمله کرد و آن را خورد، محققان با ثبت اين مورد گفتند که اين اتفاق اولين سند شکار عمدي در هر گونه لاک پشت وحشي است، آن‌ها مي‌گويند که کل اين حادثه هفت دقيقه به طول انجاميد و بسيار وحشتناک بود.

اين لاک پشت از ژوئيه ۲۰۲۰ در جزيره Frégate، جزيره‌اي متعلق به گروه سيشل که براي طبيعت گردي آماده شده بود، سکونت دارد، جايي که حدود ۳۰۰۰ لاک پشت زندگي مي‌کنند، البته حملات مشابهي از لاک پشت‌هاي ديگر در همان منطقه مشاهده شده است. دکتر جاستين گرلاچ، مدير مطالعات پيتروهاوس و محقق وابسته در موزه جانورشناسي دانشگاه کمبريج در اين باره گفت: اين رفتار کاملاً غير منتظره است و قبلاً در لاک پشت‌هاي وحشي مشاهده نشده بود.

لاک پشت غول پيکر

وي افزود: لاک پشت غول پيکر جوجه را در کنار يک چوب دنبال کرد و در نهايت آن را کشت و خورد، به دليل کند بودن حرکت لاک پشت و سرعت عادي پياده روي، ۷ دقيقه‌اي طول کشيد تا پرنده به دام بيافتد که اين رخداد توسط آنا زورا، مدير حفاظت از جزيره فرگيت فيلمبرداري شد. زورا مي‌گويد: وقتي ديدم لاک پشت به طرز عجيبي حرکت مي‌کند، نشستم و تماشا کردم، بلافاصله بعد از اينکه متوجه قصد لاک پشت شدم، فيلمبرداري را شروع کردم.

پيش از اين تصور مي‌شد که همه لاک پشت‌ها گياه خوار هستند، اگرچه قبلا در حال تغذيه از لاشه ها، استخوان‌ها و پوسته حلزون مشاهده شده اند، اما در گذشته هيچ گونه لاک پشتي ديده نشده بود که به طور فعال طعمه را در طبيعت دنبال کند بنابراين محققان تصور مي‌کنند که اين رفتار کاملا جديد ناشي از جمعيت عظيم لاک پشت در جزيره فرگات سيشل بوده است.

لاک پشت وحشي

بازسازي زيستگاه گسترده در اين جزيره باعث شده تا ۲۶۵ هزار درخت چنار و گردو وجود داشته باشد که پرندگان دريايي در تنه آن‌ها لانه ساخته اند، در جزاير گالاپاگوس و سيشل، لاک پشت‌هاي غول پيکر بزرگترين گياهخواران هستند و حدود ۱۱ درصد از پوشش گياهي را مي‌خورند و نقش مهمي در پراکندگي دانه‌ها، شکستن پوشش گياهي و فرسايش سنگ‌ها دارند.

 ويدئويي از شکار پرنده دريايي توسط اين لاک پشت را مشاهده مي‌کنيد.




به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar