برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

گوناگون/ در این بازار کساد، چطور فروشم را بیشتر کنم؟

منبع
خراسان
بروزرسانی
گوناگون/ در این بازار کساد، چطور فروشم را بیشتر کنم؟

خراسان/ تقریبا 3 سال پیش بود که یک مغازه خواربار زدم. میزان درآمدم در این چند وقت، بالا و پایین زیاد داشته است. به تازگی دوباره، بازار کساد شده و دنبال استراتژی‌هایی برای فروش بیشتر هستم. می‌خواستم در صورت امکان مشاورهای‌تان در این باره چند توصیه به من داشته باشند.

مخاطب‌گرامی، واضح است در شرایط اقتصادی فعلی که توان خرید مردم کم شده، میزان فروش همه کسب‌و‌کارها به طور محسوسی کاهش یافته و این امر اجتناب ناپذیر است. در چنین شرایطی برای بقا در بازار کسب و کار، رقابت اقتصادی تنگاتنگ شده و باید در همه ابعاد کاری‌تان از جمله تبلیغات، تخفیف‌ها، عرضه و ... متحمل زحمت بیشتری شوید و صبر بیشتری پیشه کنید. امیدوارم توصیه‌هایی که در ادامه پاسخ برای رونق اقتصادی کارتان مطرح می‌کنم، موثر واقع شود.
 خوشرو باشید و صبور
اگر از افرادی که مشتریان همیشگی یک فروشگاه خاص هستند، سوال کنید که چرا همیشه از آن‌جا خرید می‌کنند؟ احتمالا یکی از دلایل‌شان این خواهد بود که فروشنده فرد باحوصله، خوش اخلاق و خوش برخوردی است. بنابراین منش اجتماعی و نحوه تعاملات شما با مشتریان، صبر و حوصله شما در برابر مشتریان مخصوصا مشتریان وسواسی یا کسانی که خریدهای زمان بر و حوصله سربری دارند و خوشرویی و ادب و نزاکت همیشگی(حتی روزهایی که حال روحی یا جسمی مساعدی ندارید) در برابر مشتریانی از قشرها و فرهنگ‌های مختلف، در تبدیل شدن مشتریان به مشتریان دایم بی تاثیر نخواهد بود.
بی‌انصاف بودن، خط قرمزتان باشد

در این روزهای سخت اقتصادی یکی از مواردی که مشتریان را ناامید و از فروشگاهی دلزده می‌کند، این است که احساس کنند فروشنده با انصاف نیست و او هم مثل دیگر عوامل نامطلوبی که فشار اقتصادی بر دوش مردم تحمیل می‌کنند، صرفا به دنبال سودجویی و منافع شخصی خود بوده و در این راه ممکن است با بی‌انصافی ،فشار بیشتری را بر مردم تحمیل کند. بنابراین به یاد داشته باشید با بی‌انصافی‌هایی که حکایت از فرصت طلبی در این اوضاع دارند، مشتریان را ناامید نکنید. نکته آخر هم این‌که درباره مسائلی از قبیل چگونگی تبلیغات، نحوه عرضه کالا در مغازه، تخفیف ها و ... برای اثرگذاری بر مشتریان و رقابت با هم صنف‌ها، پیشنهاد می‌کنم حتما با مشاور اقتصادی یا کارشناس بازاریابی مشورت کنید و از راهنمایی‌های وی هم بهره ببرید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره