برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دیدنی-خواندنی

اسلام آوردن یک منکر خدا

منبع
بروزرسانی

اخبار مشهد/ روبن این جوان جستجوگر استرالیایی آغاز جستجو برای یافتن راهی به سوی زندگی بهتر را از دورۀ دانشگاه خود آغاز می کند و می گوید: « داستان مسلمان شدن من از سال اول دانشگاه شروع شد.در آن سال مشکلات زیادی برای من پیش آمد، پدر و مادرم از هم جدا شدند و در عرض یک هفته دو بار با ماشین تصادف کردم و همان سال متأسفانه یکی از دوستانم را از دست دادم و اینجا بود که سؤالاتی در ذهنم به وجود آمد : اینکه هدف زندگی چیست؟ و همین باعث شد تا یک جستجوی مقدسی را شروع کنم. »
افرادی که دچار مصیبتی می شوند معمولاً با آن دو گونه برخورد می کنند ، برخی با نگرش منفی، این حوادث را به خداوند و دین ربط می دهند و از آنها فاصله می گیرند. اما افراد ژرف نگر ، می کوشند از وقایع ناگوار درس عبرت بگیرند و ریشه های واقعی آنها را پیدا کنند. روبن راه دوم را انتخاب کرد و به تحقیق درمورد دیدگاه ادیان مختلف پرداخت و طبیعتاً ابتدا به سراغ مسیحیت رفت . او به اردوی مسیحیان می رود و فرقه های مختلف این دین را بررسی می کند، اما به نتیجه ای نمی رسد. او می گوید: « هر گاه پیش روحانیون مسیحی رفتم تا سؤالی بپرسم، هیچ وقت ندیدم کتاب مقدس را برداشته و بگویند جواب سؤال شما در اینجا نوشته شده است. آن‌ها فقط نظر خود را راجع به سؤال من می ‌گفتند و من به تدریج متوجه شدم که تفاسیر زیادی از مسیحیت وجود دارد و افراد زیادی از مسیحیان هستند که هر کدام تفسیر خود را در مورد مسیحیت دارند. »

اما روبن چگونه با اسلام آشنا شد؟ جالب آن است که یک مسیحی جرقه آشنایی او با اسلام را در ذهنش زد . این جوان استرالیایی می گوید : « پس از بررسی ادیان مسیحی، یهود، هندو و بودایی، یکی از دوستان نزدیکم که مسیحی بود، پرسید تاکنون در مورد اسلام تحقیق کرده ای؟ با شنیدن اسم اسلام یاد تروریست‌ها افتادم و گفتم آن‌ها که تروریست هستند و من هرگز سمت این دین نمی ‌روم و حتی گفتم مسلمانان دیوانه هستند، چه دلیلی دارد به اسلام فکر کنم. اما در کمال شگفتی یک روز خود را در مسجد یافتم. »
تبلیغات غرب در بارۀ اسلام و مسلمانان به گونه ای است که روبن و بسیاری از غیر مسلمانان این دین رحمت و مهربانی را خشونت طلب و مسلمانان را تروریست می دانند. اما خداوند درهای رحمت خود را به سوی روبن گشوده بود...

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره