برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

طبیعتِ بهاری شیراز در یک دقیقه

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ایسنا/ تجربه بازدید از باغ های زیبای شیراز در بهار
باغ گردی در شیراز در فصل بهار، یکی از شگفت انگیزترین خاطره هایی است که هر شخص می تواند تجربه کند. شیراز شهریست که به دلیل باغ‌های زیبایش شناخته می‌شود. باغ‌های شیراز با گل‌ها و درختان متنوع خود، زیبایی و شگفتی بی‌نظیری به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. این باغ‌ها در فصل بهار و تابستان با رنگ‌های خیره کننده و طبیعت شاداب خود، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کنند. باغ ارم، باغ نرگس، باغ دل‌گشا، باغ دوستان، باغ افسریه و باغ جهان‌نما از جمله باغ‌های معروف شیراز هستند که هر کدام با خصوصیات ویژه‌ای که دارند، تبدیل به یادگاری بی‌نظیری از تاریخ و فرهنگ ایران شده‌اند. در باغ ارم می‌توانید به زیبایی‌های گوناگونی از جمله چشمه، حوض، بنای تاریخی و درختان میوه دسترسی داشته باشید. باغ نرگس با گل‌هایی چون؛ نرگس، گل‌های بومی و خارجی، زیبایی و شگفتی بی‌نظیری را به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد. باغ دوستان با قدمت بیش از ۲۰۰ سال، یکی از باغ‌های قدیمی شیراز است که هنوز هم به خوبی حفظ شده است.

باغ ارم شیراز؛ باغی زیبا در قلب شهر شیراز
یکی از مشهورترین باغ‌های شیراز، باغ ارم است که از مراکز گردشگری این شهر محسوب می شود. این باغ در قلب شهر واقع شده و دارای مجموعه‌ای متنوع از گل‌ها، درختان و بوته‌هاست. باغ ارم یکی از مکان‌های دیدنی شیراز است که در آن می‌توانید از آرامش و زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید. همچنین در این باغ می‌توانید به بوستان گل‌های تاریخی شیراز دسترسی داشته باشید که یکی از جاذبه‌های توریستی شهر محسوب می‌شود.

باغ نارنجستان قوام شیراز؛ بهشت لیمو و نارنج
باغ نارنجستان قوام شیراز یکی از باغ‌های قدیمی و معروف در شهر شیراز است. در این باغ انواع درختان نارنج و لیمو کاشته شده است. از نظر بازدیدکنندگان، در باغ نارنجستان قوام شیراز می‌توانید طعم متفاوت نارنج و لیمو را با زیبایی گل‌های باغ‌ ترکیب کرده و به یک تجربه بصری و حتی بویایی دست یابید. همچنین، در باغ نارنجستان قوام شیراز، می‌توانید از آرامش و طبیعت سرشار این مکان بهره‌مند شوید. باغ نارنجستان قوام شیراز با طراحی منحصر به فرد و فضای سبز خود، محل مناسبی برای گردش و استراحت است. از این رو، این باغ همواره در فهرست برترین جاذبه‌های گردشگری شیراز قرار دارد و میلیون‌ها گردشگر را هر سال به خود جذب می‌کند.

مناطق کوهستانی؛ تجربه ای متفاوت از بهارگردی در شیراز
شیراز، شهری با مکان‌های گردشگری فراوان است که مناطق کوهستانی آن، جذابیت ویژه‌ای دارند. این مناطق با طبیعت بکر و زیبایی فوق‌العاده‌ای که دارند، هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کنند. منطقه کوهستانی زرقون در شمال شیراز قرار دارد و با قرار گرفتن در بلندترین دشت ایران، به عنوان یکی از مناطق گردشگری شیراز شناخته می‌شود. این منطقه با طبیعت زیبا، چشم‌انداز بی‌نظیر و باغ‌هایی که پوشیده شده از درختان میوه است، پذیرای مسافران است. همچنین، منطقه‌ی کوهستانی بابادشت واقع در جنوب شرقی شیراز با کوه‌ها، آبشارها، چشمه‌ها، باغ‌ها و دریاچه‌های زیبا، یکی دیگر از مناطق دیدنی و گردشگری شیراز است. این منطقه با طبیعتی بکر و زیبا، فضایی آرامش‌بخش و آب و هوایی مطلوب، جذابیت ویژه‌ای دارد. منطقه کوهستانی قلعه دختر در جنوب غربی شیراز با طبیعتی کوهستانی، جنگل‌ها و آبشارهای زیبا و با بناهای تاریخی و قدیمی، از جاذبه‌های دیدنی شیراز است که حتما باید در سفر به این شهر زیبا به آن سر بزنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره