برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

«گردشگری معدن» تجربه‌ای متفاوت برای مسافران نوروزی بافق

منبع
ايرنا
بروزرسانی
«گردشگری معدن» تجربه‌ای متفاوت برای مسافران نوروزی بافق

ایرنا/ مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق گفت: گردشگری معدن تجربه‌ای متفاوت برای مسافران نوروزی است که امسال با استقبال خوب میهمانان شهرستان برگزار شده است.

مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق در این رابطه اظهار داشت: در بحث گردشگری معدن نیازمند یک کار ترکیبی هستیم چرا که در کنار سایر برنامه‌های گردشگری، ابعاد معدن و فضای کاری آن برای گردشگران جذابیت بسیاری دارد.
وی با بیان اینکه امروزه ژئوتوریسم یا گردشگری صنعتی و معدنی در سطح دنیا بسته گردشگری را تکمیل کرده است ، ادامه داد: مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق ظرفیت بسیار بالایی برای حوزه گردشگری دارد.
این مسئول گفت: بازدید از پیت معدنی، موزه سنگ آهن و آشنایی با ابزارآلات اکتشاف و حفاری و چگونگی استخراج معادن برای مسافران از جذابیت زیادی برخوردار است و در نوروز امسال تاکنون روزانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از مسافران نوروزی از پیت معدنی چغارت بازدید کردند.
حمیدیان خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت‌های موجود شامل پیت معدنی، مجموعه‌های ورزشی، مجموعه پارک آهنشهر و کل ظرفیت اکوسیستم شهرستان بافق، مسافران نوروزی یک ترکیب گردشگری صنعتی، فرهنگی، مذهبی و سنتی را تجربه می‌کنند.
وی با بیان اینکه قدمت معدن چغارت به ۶۵۰ میلیون سال پیش بر می‌گردد و این معدن در ابتدا به شکل کوه بوده که هزار و ۲۸۶ متر از سطح دریا ارتفاع داشته گفت: معدن از سطح زمین‌های اطراف ۱۶۵ متر بالاتر است که علاوه بر برداشت این میزان، ۳۱۵ متر نیز عمق حال حاضر این معدن است.

آخرین خبر یزد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today