برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نجات 5 زائر از مرگ حتمی بر اثر گازگرفتگی در مشهد

منبع
قدس آنلاين
بروزرسانی
نجات 5 زائر از مرگ حتمی بر اثر گازگرفتگی در مشهد

قدس آنلاین/ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: پنج زائر که دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شدند با حضور به‌موقع نجاتگران از مرگ حتمی نجات یافتند.

حمیدرضا کافی‌نیا، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد در خصوص ماموریت‌های آتش‌نشانی در ایام نوروز اظهار کرد: طبق اعلام استانداری خراسان‌ رضوی امسال در ایام نوروز بیش از ۱۰ میلیون زائر وارد مشهد شده و روزانه یک هزار و ۵۰۰ خودرو وارد کمپ غدیر شد. با تدابیر و تمهیدات آتش‌نشانی مشهد در خصوص پیشگیری از حوادث توانستیم در ایام تعطیلات نوروز سالی بدون حادثه آتش‌نشانی را رقم بزنیم.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد با بیان اینکه در ایام نوروز، سال تحویل و شب‌های قدر تعداد ۱۵۶ ایستگاه آتش‌نشانی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کردند، تصریح کرد: در ایام نوروز ۱۰۰ آتش‌نشان با ۲۵ دستگاه خودروی سبک، سنگین و موتوری در مراکز شلوغ مشهد، مبادی ورودی شهر و مبادی حرم مطهر رضوی مستقر بودند، در بازه زمانی یکم تا ۱۳ فروردین سال جاری، مجموعا ۷۲۶ ماموریت آتش‌نشانی به ثبت رسیده است که از این تعداد ۲۴۰ ماموریت در حوزه آتش‌سوزی، ۳۷۷ ماموریت در حوزه امداد و نجات و ۱۰۹ مورد خدمات ایمنی بوده است.
وی با بیان اینکه تلاش نیروهای آتش‌نشانی در ایام نوروز در پیشگیری از حوادث به صورته ۲۴ ساعته در ایام پیک صورت پذیرفت، بیان کرد: آتش‌نشانان در کمپ غدیر و ایستگاه‌های استقبال از زائر مستقر بودند و با استفاده از دستگاه‌های حرارت‌سنج تمامی چادرهای مسافرتی مستقر در کمپ غدیر را بررسی می‌کردند و در صورت مشاهده پیک‌نیک روشن در داخل چادر، آن را خارج و هشدارهای لازم داده می‌شد.
کافی‌نیا با ذکر یک نمونه پیشگیری از حوادث گازگرفتگی گفت: در همین رابطه روز گذشته افرادی داخل خودرو پراید برای گرم کردن داخل خودرو از پیک‌نیک استفاده کرده بودند که پس از بازدیدهای میدانی عوامل آتش‌نشانی از مرگ حتمی نجات یافتند، مجموعا در بازدیدهای صورت گرفته پنج مسافر از مرگ حتمی نجات یافتند.

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today