برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پیرمرد ۸۰ساله کهگیلویه و بویراحمدی، ناجی کبک زخمی

منبع
برنا
بروزرسانی
پیرمرد ۸۰ساله کهگیلویه و بویراحمدی، ناجی کبک زخمی

برنا/ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : کبک زخمی به مزرعه یک کشاورز 80 ساله بویراحمدی پناه می برد مهربانی کشاورز باعث می شود کبک پس از یک دوره 6 ماهه تیمارداری و اطمینان از بهبود دوباره به دامان طبیعت باز گردد.

مرد 80 ساله کهگیلویه وبویراحمدی وقتی صبح زود از خواب بیدار شد و به مزرعه اش می رود شاید نمیدانست که امروز قرار است ناجی کبک بی پناه و زخمی شود که به مزرعه او پناه آورده است.

اسلام جاودان‌خرد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یحیی نظری مرد 80 ساله بویراحمدی ساکن روستای علی آباد بخش مرکزی یاسوج، 6 ماه قبل صبح زود که از خواب بیدار می شود به سراغ مزرعه خود می رود به محض ورود به مزرعه، کبکی را می بیند که در گوشه ای از مزرعه پناه گرفته و قادر به پرواز کردن نیست.

وی افزود: این مرد طبیعت دوست با مهربانی و لطافت خاص کبک را گرفته و به منزل خود می برد او پس از یک دوره 6 ماهه تیمارداری و اطمینان از ترمیم بال های آسیب دیده، طی هماهنگی با محیط بانان پارک ملی دنا در محدوده خاریدن آن را آزاد تا دوباره به دامان طبیعت بازگردد.

وی ضمن تشکر از اقدام این مرد طبیعت دوست بویراحمدی گفت: شهروندان در صورت مشاهده حیات وحش آسیب دیده، موضوع را در کمترین زمان ممکن به سامانه رایگان 1540 یا نزدیکترین واحد محیط بانی اعلام نمایند تا همکاران ما در این خصوص اقدامات فوری و مناسب را انجام دهند.

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today