برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

باند بزرگ سرقت قطعات خودرو در مشهد متلاشی شد

منبع
خراسان
بروزرسانی
باند بزرگ سرقت قطعات خودرو در مشهد متلاشی شد

خراسان/ گروه پنج نفره عاملان دستبرد به قطعات و محتویات خودروهای شهروندان با شلیک های متعدد پلیس مشهد در هوای بارانی، در حالی متلاشی شد که مالخر این باند هنگام فرار از چنگ نیروهای انتظامی به چند خودروی پارک شده خسارت های زیادی وارد کرد.

عملیات دستگیری اعضای این باند در اولین روزهای سال جاری هنگامی آغاز شد که افسران دایره تجسس کلانتری طرق مشهد عملیات اطلاعاتی گسترده ای را در راستای دستور ابلاغی از سوی سردار سرتیپ دوم احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) برای مبارزه قاطع با یغماگران اموال مردم ادامه می دادند. آنان با رصدهای اطلاعاتی به سرنخ هایی از مخفیگاه های سه عضو یک باند سرقت رسیدند که از طریق فضای مجازی و بررسی دوربین های مدار بسته شناسایی شده بودند.
با این سرنخ ها، بلافاصله سه گروه عملیاتی با فرماندهی سرگرد علی موسوی (رئیس کلانتری طرق) عازم مخفیگاه های مذکور شدند و 2 تن از سارقان را در بولوار میرزا کوچک خان مشهد در حالی به دام انداختند که تعداد زیادی قطعات و لوازم سرقتی خودروها از مخفیگاه آنان کشف و ضبط شد.
در ادامه دومین مرحله از این عملیات نیز سومین عضو باند در بولوار مصطفی خمینی(ره) به دام افتاد و مقادیر دیگری از اموال سرقتی نیز از مخفیگاه وی به دست آمد. با انتقال متهمان به کلانتری، تحقیقات ویژه ای زیر نظر ستوان یکم سلیمانی (رئیس تجسس کلانتری) آغاز و مشخص شد که 2 عضو دیگر این باند در بولوار شهید رستمی فعالیت دارند. بنابراین گروه عملیاتی بی درنگ عازم خیابان محمدآباد شدند و ابتدا سراغ مالخر باند رفتند که خودروی وی مقابل مخفیگاهش پارک بود.
در حالی که عوامل انتظامی محل را به قرق خود درآورده بودند ناگهان مالخر جوان سوار بر یک دستگاه پراید دیگر از راه رسید و با مشاهده ماموران پدال گاز را فشرد و از محل گریخت. در همین حال عملیات تعقیب و گریز با هدایت مستقیم رئیس کلانتری شروع شد اما مالخر جوان چنان به ویراژهای خطرناک در مسیرهای خلاف جهت حرکت خودروها ادامه می داد که هر لحظه امکان داشت حوادث جبران ناپذیری رخ دهد. در این شرایط نیروهای انتظامی با شلیک تیر هوایی در هوای بارانی شهر، تلاش می کردند تا او را از فرار بازدارند اما راننده مذکور در حالی که کنترل خودرو را از دست داده بود و با خودروهای پارک شده برخورد می کرد، باز هم به فرار خود ادامه داد تا این که نیروهای انتظامی به ناچار لاستیک های خودروی پراید را هدف گرفتند و با شلیک گلوله های متعدد، خودرو را از حرکت باز داشتند.
با دستگیری مالخر که در محاصره گشت های انتظامی قرار گرفته بود، مخفیگاه وی نیز مورد بازرسی قرار گرفت که مقادیر زیادی قطعات سرقتی خودروها به همراه مواد مخدر، مشروبات الکلی، قمه و تبر و... کشف شد.
در ادامه این عملیات پنجمین عضو باند نیز به دام افتاد و تحقیقات برای شناسایی مال باختگان و سرقت های گسترده اعضای این باند آغاز شد.

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today