برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نجات ۳۸ گردشگر نوروزی قشم از مرگ حتمی در دریا

منبع
تسنيم
بروزرسانی
نجات ۳۸ گردشگر نوروزی قشم از مرگ حتمی در دریا

تسنیم/ قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از نجات ۳۸ گردشگر نوروزی این جزیره از مرگ حتمی در دریا با کمک ناجیان غریق در نوروز امسال خبر داد.

ادریس راموز، قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم اظهار داشت: نجات این 38 نفر با کمک ناجیان غریق در سواحل ناز، هامون، زیتون، سینما دریا و پارک آفتاب 2 انجام شده است.

وی ناآشنایی با فنون شنا را از جمله مهمترین دلایل مرگ افراد در دریا عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی از گردشگران با وجود هشدارهای بسیار اقدام به شنا در مناطق ناامن دریایی می‌کنند و در نتیجه این مسئله نیز گاهی شاهد غرق شدگی برخی از مسافران و قشموندان در دریا هستیم.

راموز تصریح کرد: در نوروز سال جاری با همکاری و اقدام به موقع ناجیان غریق مستقر در سایت‌های یاد شده، 75 نفر از گردشگران ناآشنا به فنون شنا در هفت سایت پر خطر جزیره توسط ناجیان غریق از آب گرفته شده و به صورت سرپایی با کمک نیروهای اورژانس 115 در محل درمان شدند.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با اشاره به غرق شدن دو نفر در خارج از طرح‌های سالم‌سازی دریا در قشم در نوروز امسال، افزود: بیش از 95 درصد مرگ و میر ناشی از غرق شدن در آب‌های محدوده این جزیره هنگام شنا در خارج از طرح‌‌های سالم‌سازی سواحل رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: خوشبختانه در تعطیلات نوروزی سال‌های 1402 و 1403 تعداد جان‌باختگان با تدابیر ستاد سفر سازمان منطقه آزاد قشم کاهش چشمگیری داشته است.

آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today