برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بیماری‌های غیرواگیر، اولین عامل مرگ‌ومیر در استان کرمانشاه

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
بیماری‌های غیرواگیر، اولین عامل مرگ‌ومیر در استان کرمانشاه

باشگاه خبرنگاران/ معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیماری‌های غیر واگیر اولین عامل مرگ و میر در استان کرمانشاه به شمار می‌روند و سردمدار این بیماری‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی هستند.

ابراهیم شکیبا، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: شعار ملی امسال «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» است، یعنی امسال تمرکز بر اجرای برنامه سلامت خانواده، پزشکی خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری و شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر است.
شکیبا تصریح کرد: این موضوع بسیار با اهمیت است و با شعار سازمان بهداشت جهانی هم راستا است و هدف از اجرای برنامه سلامت خانواده (پزشکی خانواده و نظام ارجاع) دسترسی عادلانه همه مردم به خدمات ضروری بهداشتی است.
وی ادامه داد: استان کرمانشاه در سال گذشته موفقیت‌های خوبی در اجرای برنامه سلامت خانواده به دست آورده به نحوی که مقام اول را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
شکیبا خاطرنشان کرد: بیماری‌های غیر واگیر اولین عامل مرگ و میر در استان کرمانشاه به شمار می‌روند و سردمدار این بیماری‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی هستند که با عوامل خطر مهمی همچون فشار خون بالا و دیابت در ارتباط هستند.
وی افزود: وجود این بیماری‌ها در استان به ما هشدار می‌دهند تا در راستای مقابله و پیشگیری از عوامل منجر به بیماری‌های قلبی-عروقی گام برداریم، علاوه بر بیماری‌های غیر واگیر بیماری‌های واگیر نیز در جای خود از اهمیت بالایی برخوردار هستند که می‌توانند منجر به ناتوانی‌ها و اختلالاتی در کودکان، نوجوانان و جوانان شوند که پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها در جای خود نیز مهم است.
شکیبا خاطرنشان کرد: امیدواریم با گسترش اجرای برنامه سلامت خانواده تحت عنوات پزشکی خانواده و نظام ارجاع، گام مهمی در راستای افزایش شاخص عدالت در سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها برداریم.

آخرین خبر کرمانشاه در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today