برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سند توسعه دانش‌بنیان خراسان جنوبی تصویب شد

منبع
شبستان
بروزرسانی
سند توسعه دانش‌بنیان خراسان جنوبی تصویب شد

شبستان/ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از تصویب سند توسعه دانش‌بنیان خراسان جنوبی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان خبر داد.

جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در اولین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار کرد: برای اولین بار راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی در حوزه تولیداز جمله تایر و کاشی در استان رقم خورد.
وی با بیان اینکه برای اولین بار زنجیره‌های ارزش راهبردی در استان تعریف شد و دبیرخانه آن دانشگاه راه‌اندازی شد، افزود: همچنین در دوسال اخیر برای نخسین‌بار گروه کاری زرشک ذیل شورای برنامه‌ریزی استان تعریف شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از تدوین و تصویب سند توسعه دانش‌بنیان استان خبر داد و گفت: از سال ۱۴۰۱ که رهبر معظم انقلاب بحث تولید دانش‌بنیان را مطرح فرمودند و همچنین قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس شورای اسلامی مصوب شد بحث تدوین و تنظیم سند توسعه دانش‌بنیان خراسان جنوبی با همکاری جامعه علمی و دانشگاهی استان در دستور کار قرار گرفت.
اشرفی ادامه داد: گزارش تدوین سند توسعه دانش‌بنیان امروز در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان ارائه شد و این سند برای بکارگیری همه ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف در راستای توسعه دانش‌بنیان استان است.
وی با تأکید بر اینکه توسعه اگر بر مدار دانش‌بنیان باشد قطعاً پایداری مستمری خواهد داشت چون همه نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده است و این محوریت دانش‌بنیانی با جامعه خبرگان است، افزود: این سند امروز در کارگروه تصویب شد و اما باید در شورای برنامه‌ریزی استان نیز تایید نهایی شود و برای اجرا به ستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ خواهد شد.
اشرفی در ادامه خاطرنشان کرد: استان خراسان جنوبی رتبه پنجم کشور در حوزه دانش‌بنیان را کسب کرد.
وی با اشاره به برگزاری ۱۹۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانه تولید در استان، ادامه داد: حدود ۶۰ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با همراهی و هم‌افزیی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی عملیاتی شده است.
معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان رشد ۱۸۹ درصدی ترانزیت در استان، تصریح کرد: مجوز ترانزیت عام و ورود ماشین‌های موقت برای تجار و سرمایه‌گذاران برای اولین بار در استان دریافت شد.
اشرفی به تحقق ۱۵۶ درصدی هدف صادراتی استان اشاره کرد و گفت: در حوزه تعاونی‌ها برای اولین بار صادرات ۲۰ میلیون دلاری با محوریت تعاونی‌ها رقم خورد.
وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری را کسب کرد، ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب استان در ابتدای دولت سیزدهم ۹۹۱ میلیون دلار بوده که اکنون هزار و ۲۷۲ میلیون دلار افزایش یافته که رشد ۲۸.۳ درصدی دارد.

 

 


آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today