برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تگرگ به ۲۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغات کرمانشاه خسارت زد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تگرگ به ۲۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغات کرمانشاه خسارت زد

ایرنا/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بارندگی‌های اخیر و به ویژه تگرگ به ۲۲ هزار و ۳۷۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان خسارت زده است.

علی چاله‌چاله، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار کرد: از این میزان ۱۸ هزار و ۹۱۰ هکتار شامل اراضی زراعی گندم، جو، چغندرقند، کلزا، نخود و سه هزار و ۴۶۰ هکتار را نیز باغات گردو، بادام، انگور، گوجه سبز و دیگر میوه های هسته دار خسارت دیده است.
وی اضافه کرد: براساس برآورد کارشناسان میزان خسارت های وارد شده به این میزان اراضی باغی و زراعی در مجموع پنج هزار و ۷۷۴ میلیارد ریال برآورد شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین تعداد ۲۴ راس دام نیز در بارندگی های روز چهارشنبه هفته گذشته تلف شده اند و مجموع خسارت وارده به اراضی زراعی، باغی و دام استان در قالب یگ گزارش تکمیلی پس از جمع بندی، متعاقبا اعلام خواهد شد.
چاله‌چاله با بیان اینکه بیشترین میزان خسارت وارد شده به شهرستان های سرپل ذهاب و گیلان غرب بوده است یادآور شد: با وجود به بار آمدن این خسارت ها، این حجم از بارندگی ها برای کشاورزی استان بسیار مفید بوده است.
ورود ۲ موج قوی از یک سامانه بارشی به استان کرمانشاه در هفته گذشته که منجر به صدور ۲ هشدار سطح زرد و نارنجی هواشناسی نیز شد موجب بارش های بسیار مناسبی برای در استان گردید به طوری که بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان با ورود این سامانه به طور میانگین شاهد بارش بیش از ۳۷ میلی متر بارش بودیم.

آخرین خبر کرمانشاه در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today