برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تولید ۱۱ محصول جدید از سوی محققان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تولید ۱۱ محصول جدید از سوی محققان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری

ایرنا/ سرپرست مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: تولید ۱۱ محصول جدید، ثبت ۲ اختراع و اضافه شدن ۱۴ شرکت فناور از مهمترین فعالیت‌های این دانشگاه در سال گذشته بود.

سعید یزدانی‌راد، سرپرست مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نبات تولید شده با نخ گیاهی، تولید سوآپ نمونه‌برداری دستگاه لومینومتر، پمادهای ضد درد گیاهی، درمان سرطان با انتقال مواد شیمیایی و محصولات ژنتیکی به سلول‌ها به وسیله لیزر، تولید داروی گیاهی کبد چرب بر پایه فعال‌سازی فرآیند بتا اکسیداسیون اسیدهای چرب و تولید کربن فعال از دانه کنگر برای درمان مسمومیت دارویی از جمله محصولات جدید تولید شده از سوی محققان این دانشگاه است.
وی ادامه داد: ساخت قرص آهسته‌رهش گندزدایی آب با غلظت مطلوب کلر در حجم‌های مختلف آب، ماسک صورت ضدجوش، ضد آکنه و شفاف کننده و ژل میکرونیزه پرده آمنیوتیک برای زخم‌های عمیق، تخت بیمارستانی صحرایی تاشوی قابل حمل، طراحی و تولید محصولات سنجش حساسیت میکروبی از جمله دیسک‌های آنتی‌بیوتیک و نوارهای TST برای بخش میکروب‌شناسی، اندیکاتور بیولوژیک و شیمیایی استریلیزاسیون از دیگر محصولات تولیدی جدید این دانشگاه است.
سرپرست مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری به ۲ ثبت اختراع این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: نبات با نخ گیاهی به دست آمده از آوندهای ساقه کرفس و نبات با نخ گیاهی به دست آمده از آوندهای برگ ذرت در سال گذشته به ثبت رسید.
یزدانی‌راد با اشاره به فعالیت سه شرکت دانش‌‎بنیان و ۴۴ واحد فناور در دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری ، تصریح کرد: سال گذشته ۱۴ واحد فناور در دانشگاه فعال و ۱۷ پروژه فناوری جدید تعریف شد.
وی میزان فروش واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال گذشته را حدود ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.
سرپرست مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اختصاص یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد برکت به واحدهای فناور، پیگیری راه‌اندازی خط تولید نیمه‌صنعتی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل و پیگیری تاسیس مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی را از دیگر اقدامات مرکز رشد دانشگاه است.
یزدانی‌راد افزود: همچنین برگزاری نخستین رویداد استارتاپ ویکند فناوری اطلاعات سلامت در سطح استان، دریافت موافقت اولیه راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت، راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی و پیگیری تاسیس مراکز رشد اقماری در دانشگاه شد.

آخرین خبر چهارمحال و بختیاری در اینستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday