برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

2800 قزوینی، مشمول طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
2800 قزوینی، مشمول طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

ایرنا/ سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ خانواده قزوین مشمول طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، چهار فرزندی و قوانین حمایتی ایثارگری هستند.

وهاب میزانی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکنون یک هزار و ۱۳۲ متقاضی در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان قزوین زمین خود را دریافت کرده و یا به زودی آن را دریافت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که واگذاری زمین به خانواده های دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال نیز در استان آغاز شده و ۲۲۴ خانوار نیز در حال دریافت زمین خود در این استان هستند.
میزانی با اشاره به اینکه در حوزه متقاضیان حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن نیز یک هزار و ۲۸۸ قطعه زمین به این دسته از اقشار تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: در بخش مشمولان قوانین حمایتی ایثارگران نیز ۱۵۶ خانواده حایز شرایط این طرح زمین خود را دریافت کرده اند.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: به مشمولان متقاضی طرح جوانی جمعیت نیز ۲۰۰ متر مربع زمین واگذار می‌شود و اگر قیمت زمین مورد نظر بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال باشد، زمین به صورت مشاعی به ۲ یا چند متقاضی واگذار و یا اینکه مابقی قیمت به صورت کارشناسی از متقاضی دریافت می‌شود.
وی با بیان اینکه زمین‌های مورد نظر به صورت رایگان به متقاضیان پرداخت و تنها هزینه آماده‌سازی آن اخذ می‌شود، تصریح کرد: این هزینه با اقساط هشت ساله و با یک دوره تنفسی ۲ ساله در نظر گرفته شده است.
میزانی اضافه کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی، با توجه به اینکه در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار جمعیت امکان واگذاری زمین به متقاضیان وجود ندارد، لذا واگذاری زمین مورد نظر در شهرهای مجاور و یا در شهرهای جدید صورت می‌گیرد.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص نحوه ثبت نام این دسته از خانوارها، تأکید کرد: خانواده‌های مشمول طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، چهار نفری و حمایتی ایثارگری می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی https://saman.mrud.ir در قسمت جوانی جمعیت نسبت به ثبت نام اقدام و پس از احراز شرایط و پالایش به ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های محل اقامت خود مراجعه کنند تا اقدام بعدی برای تأمین زمین صورت بگیرد.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today