برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

استاندار زنجان: چشم به دست هیچ ابرقدرتی برای دفاع از کیان کشور نداریم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
استاندار زنجان: چشم به دست هیچ ابرقدرتی برای دفاع از کیان کشور نداریم

ایسنا/ استاندار زنجان گفت: برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کیان کشور چشم به دست هیچ ابرقدرتی نداریم و آن‌ها در این زمینه به ما نیاز دارند. 

محسن افشارچی، استاندار زنجان در مراسم گرامیداشت روز ارتش با بیان اینکه اگر اتفاق ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ و بازگشت ۲۱ بهمن‌ ماه توسط ارتش نبود، مطمئنا انقلاب اسلامی به راحتی پیروز نمی‌شد، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی، استقلال است و برای داشتن استقلال باید پایه‌های اقتصادی و مهم‌تر از آن، پایه‌های نظامی را محکم کرد تا هیچ کشوری با چشم چپ به کشور ما نگاه نکند. این استراتژی را مستقیماً قانون اساسی برعهده رهبر گذاشته است و رهبر معظم انقلاب به دقت و درستی آن را انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: در سال‌های جنگ این نیاز احساس شد که باید به سمتی حرکت کنیم تا در قدرت نظامی شامل ساماندهی نیروی انسانی، رزم و تجهیزات مربوط به دفاع به سمت خودکفایی حرکت کنیم و این حرکت را ارتش شروع کرد و بنای اولین هواپیماهای کوچک را شهید ستاری ایجاد کرد.

افشارچی ادامه داد: در حوزه دفاع در هوافضا، ارتش حرفی برای گفتن دارد، در حوزه نیروی هوایی ارتش با توجه به تحریم‌ها، مجموعه متنوعی از هواپیماها را در اختیار دارد و آن‌ها را آماده رزم کرد، در نیروی زمینی نیز ادواتی که ارتش و وزارت دفاع ساختند، قابل اتکا و حساب است.

استاندار زنجان با بیان اینکه با اقدامات ارتش و در کنار زحمات سپاه، سربلند و مطمئن هستیم برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران و کیان کشور چشم‌مان به دست هیچ ابرقدرتی نیست و آن‌ها در این زمینه به ما نیاز دارند، ممکن است تعرضی کنند، ولی قطعاً جواب بسیار دندان‌شکنی دریافت خواهند کرد، اظهار کرد: عاملی که ارتش و نیروهای دفاعی را متمایز می‌کند، اراده خدایی، عزمی جزم و شهادت است که همه ما خود را آماده دفاع کرده و جان را برای انقلاب اسلامی در کف دست گرفته‌ایم و این اصلی‌ترین داشته در مقاومت در برابر رژیم‌های سلطه است. این داشته‌هاست که ارتش را متمایز می‌کند داشته‌هایی که موجب می‌شود در امتداد خواست خداوندی قرار بگیریم.

افشارچی گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب مظلومان جهان است و از روز اول نسبت به مظلومان جهان و فلسطینی‌ها احساس مسؤولیت کردیم و نظام راهبرد خود را در ساماندهی فلسطینیان و لبنانی‌ها و تقویت آن‌ها قرار دادیم. این اقدامات موحب شد رژیم صهیونیستی احساس ناامنی کند و ایران با استراتژی تضعیف و محاصره پیش رفت.

او ادامه داد: رژیم صهیونیستی نقاط قوت ما را هدف قرار داد و افراد شاخصی را مانند شهید شهریاری از ما گرفت و بعد از سردار سلیمانی به خود جرأت داد و شهدایی دیگر را از ما گرفت، ایران صبر استراتژیک را پیشه کرده بود و تلاش داشت با محاصره و تضعیف پیش رود و واقعاً رژیم صهیونیستی تضعیف شده بود.

وی بیان کرد: با استراتژی نظام و اخراج رژیم صهیونیستی از فلسطین از سال ۲۰۰۰ میلادی این رژیم در حال تضعیف است، اتفاقات رخ‌داده و گذر از خط قرمزها توسط صهیونیست‌ها ادامه یافت تا کنسولگری ایران را هدف قرار دادند و شهدای شاخصی از ایران گرفتند که جمهوری اسلامی ایران صبر را به سمت بازدارندگی تغییر داد.

او افزود: اتفاقات چند روز گذشته مهم و محوری است و نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در مرحله ضعف قرار دارد و اگر بخواهد پاسخی دهد، پاسخی ده برابر شدیدتر دریافت خواهد کرد. در عملیات «وعده صادق» از یک‌صدم توان خود استفاده کردیم و فقط نشان دادیم قدرت نفوذ در سیستم پدافندی رژیم صهیونیستی را داریم، با این کار مشخص شد که ضعف آن‌ها چقدر است.

آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره